5-månederskontroll :\

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Vi var på 5-månederskontroll idag. For to uker siden var vi på en forsinket 4-månederskontroll og da var han 6940g. Idag regna jeg med at han skulle være en plass mellom 7 og 7,5kg men neeeida. Han hadde gått NED i vekt [:o] Var 6815g idag. Hvordan er det mulig da? Forstår ingenting jeg [8|]

Iløpet av en dag spiser han:

0900 frokost: 1 skål med grøt blandet sammen med sviskemos + pupp etterpå.
1200 lunsj: pupp
14-1500: Fruktpure + pupp
17-1800: pupp
1930-2000: pupp for siste gang
0400-0600: pupp
0700-0800: pupp

Eneste positive var at han lo når han fikk vaksina. Er veldig kilen på lårene, og helsesøstera tok sikkert rett på det punktet der han ler seg ihjel så han glemte ut at han ble stukket [:)]

Om han er veldig aktiv er det ikke så rart.
Filippa hadde ikke vokst så mye som jeg hadde trodd heller, men hverken HS eller jeg er bekymret. Hun spiser bra, me nleker og beveger seg hele tiden i våken tilstand da.
Går mye energi til det.

Er han utilfreds da? Elelr glad og fornöyd? Er han glad skal du ikek bekymre deg. De vokser ikke like mye nå som de förste mnd.

Han er jo veldig sprellen av seg og finner på mye rart om dagene. Aldri vært mer fornøyd heller så. Helsesøster virka litt bekymra siden han ikke hadde vært syk eller noe (vanligste grunnen for å gå ned i vekt), men jeg skulle komme tilbake og veie på mandag så får vi se da. 

Har du sånn ca peiling på hvor mye han drikker til hvert måltid? Håper d tar seg opp igjen. Er jo sånn vi har holdt på nå i tre mndr, mn ho har ikke gått så mye ned, står bare litt på stede hvil.

ORIGINAL: tussi09

Har du sånn ca peiling på hvor mye han drikker til hvert måltid? Håper d tar seg opp igjen. Er jo sånn vi har holdt på nå i tre mndr, mn ho har ikke gått så mye ned, står bare litt på stede hvil.

Regna med at han tømmer hele puppen siden han bare snur seg vekk i slutten og virker uinteressert. Kommer opp en liten skvett med gulp avogtil også (maks 5ml) så trodde det var ett tegn på at han var stappmett?

Ja d skal jo tyde på at han er mett det ja. Kan jo hende d er pga at han er så aktiv. Håper d pg at vekten tar seg opp igjen. Kan skrive under på at d ikke er noe kjekt m d vektgreiene. Men så lenge han er glad og fornøyd så tror jeg ikke du skal bekymre deg:)

ORIGINAL: tussi09

Ja d skal jo tyde på at han er mett det ja. Kan jo hende d er pga at han er så aktiv. Håper d pg at vekten tar seg opp igjen. Kan skrive under på at d ikke er noe kjekt m d vektgreiene. Men så lenge han er glad og fornøyd så tror jeg ikke du skal bekymre deg:)

Syns bare det er så grusomt å se reaksjon på helsesøstrene hvis de ikke er fornøyde [:-]

Back
Topp