5 måneder og våkner ofte og tidlig

Bkno4369362

Første møte med forumet
Vår 5 mnd gammel datter har siden 2 uker begynt å våkne veldig tidlig om morgenen, dvs kl 4. Vi legger henne siden 3 mnd alder rund kl 19, litt avhengig av hvor trøtt hun virker og først sov hun til kl 6-6.30 om morgenen med amming før jeg legger henne, så når jeg legger meg kl 22-22.30 og så 1, noen ganger 2 amminger til om natten.

De siste 10-14 døgn har hun begynt å våkne ofte fra ca kl 12 om natten. Hun gråter litt, roer seg noen ganger med smokk og noen ganger ved amming, sovner ved brystet. Når jeg legger henne i sin seng (ved siden av min) fortsetter hun å sove men kun 30-45 minutter, så begynner det på nytt. Kl 4 er hun våken, smiler og småprater høyt og hvis vi ikke reagerer gråter hun til jeg tar henne ut av sengen, går ned og leker med henne.

Selvsagt blir jeg og pappaen hennes ganske sliten av denne søvnmønster. Noen netter er verre enn andre (f.ex. hun har vært forkjølet 2 ganger i den perioden), og det har også vært netter der jeg fikk 3 timer søvn på strekk, men stort sett er det uforandret.

Ellers må jeg si at hun sover på dagtid hovedsakelig når vi triller tur eller kjører bil, ellers er det 1-2 korte soveperioder i vogn i stuen.

Håper du har god råd til oss!
 
Jeg er ikke noe ekspert men det første som faller meg inn er at hun kanskje krever litt mer enn bare pupp, kanskje hun ikke blir mett nok og da kan litt erstatning være et godt supeliment for henne. har du mye melk eller, for hvis du har det, kan du jo prøve og gi henne litt mer og tettere før hun legger seg. Skjønner at det er slitsomt og håper det snur snart.. masse lykke til :)
 
Back
Topp