5 dpo og sterk EL-test

Trollmor Til Tre

Forelsket i forumet
Jeg tok en EL test i går og en i dag (4 og 5 dpo). Den i dag er sterkere enn i går. Ingen av de er positive, men mye sterkere enn de pleier å være i syklusen. Hva betyr dette?
image.jpeg

Neppe :) ifølge hva folk sier her kan en pos el-test ikke garantere el, slik temping kan. Så det kan være du ikke hadde el første gangen og får det snart. Men min erfaring er at man ofte har sterkere el-tester mellom el og ikm, og mot ikm blir de ofte sterke. Ellers er det vanlig at lh-nivåene går opp og ned også i tiden før el. Så lenge testene er negative er det ikke noe å bry seg om :)

Det er den første positive el-testen som sier at el er 24-36 timer senere. Noen kan ha positive tester i flere dager. Har selv opplevd å få 5 dager med knallpositive el-tester, men EL var allikevel rett etter den første testen. Din er ikke positiv en gang, så det er vel ikke noe å tenke seg over. Det skal være LH i kroppen hele tiden i syklusen. Når det er nærmere IKM, så kan en sterk el-test påvise graviditet.

Det er den første positive el-testen som sier at el er 24-36 timer senere. Noen kan ha positive tester i flere dager. Har selv opplevd å få 5 dager med knallpositive el-tester, men EL var allikevel rett etter den første testen. Din er ikke positiv en gang, så det er vel ikke noe å tenke seg over. Det skal være LH i kroppen hele tiden i syklusen. Når det er nærmere IKM, så kan en sterk el-test påvise graviditet.

Jeg hadde pos EL test i tre dager. Den tredje dagen var den negativ på kvelden, og jeg tenkte at EL var denne dagen. Jeg begynte å telle 1 dpo dagen etter. Er dette riktig?

Tror dette kan variere fra person til person kanskje da, dette med når el er i forhold til positive el-tester. For min del blir testene negative samme dagen som jeg har el, og det har variert fra dagen etter første positive test til fire dager etter positive test. Temperaturen stiger dagen etter at jeg har fått negativ test.

Back
Topp