5. Barnesykdom

Venterpåenskatt

Flørter med forumet
Jeg og min datter var to timer på besøk hos en venninne på onsdag. Minsten der var forkjøla med feber, men jeg tenkte det ikke gjorde noe og gikk på besøk likevel. Det skulle jeg ikke gjort, i dag fikk han påvist 5. Barnesykdom og nå holder jeg på å gå på veggene jeg er så bekymret. Hva hvis jeg ikke har hatt det? Tenk hvis fosteret får det nå? Og ikke minst, tenk hvis dattera mi får det, da er det jo stoor sjangs for at jeg også blir smittet:( akkurat nå er jeg så irritert på meg selv, burde så absolutt holdt oss hjemme den dagen! Er det noen som kan berolige meg av dere? jeg trenger hjelp til å roe meg ned!
og en ting til, vet dere om det er slik at har du hatt det selv så er det ikke farlig for fosteret?

Det måå alltid være noe, nå som jeg endelig er på beina etter mange uker med ekstrem svangerskapskvalme og vært innlagt på sykehus to ganger... Jeg skulle endelig begynne å slappe av og nyte graviditeten, så må jeg være bekymret for noe som jeg så lett kunne ungått... :(

Dersom du er usikker kan du jo ringe å bestille legetime... Få tatt noen blodprøver, og forklare hva du kanskje har vært utsatt for... Bedre å være på den sikre siden...

Jeg har ringt legen, og skal ta blodprøve på mandag. Ringte føden også og der sa de at jeg får innkallelse til ultralyd om ca ti uker. Dersom fosteret da var smittet tok de barnet ut! Skummelt dette, og synes ikke legen på sykehuset var så veldig beroliggende at det gjør noe.. Åååå, typisk min uflaks!

Jeg har ringt legen, og skal ta blodprøve på mandag. Ringte føden også og der sa de at jeg får innkallelse til ultralyd om ca ti uker. Dersom fosteret da var smittet tok de barnet ut! Skummelt dette, og synes ikke legen på sykehuset var så veldig beroliggende at det gjør noe.. Åååå, typisk min uflaks!
What??? Sa de det?! Det syntes jeg var litt brutalt da men... Kan jo gjerne pakke det litt inn til en bekymret mor osv...
Kan godt skjønne at du er bekymret,bekymrer meg selv pm dagen for at jeg skal få vannkopper siden vi har fått d i hus....
Mn kan de se på ul om fosteret er smittet? Å hva er så farlig med den 5.barnesykdom? (Vet jeg har hørt selv at det kan være farlig,men hva er d som gjør d farlig?)
Håper det går greit å at du ikke blir smittet! Ikke no greit å gå å være redd hele tiden osv...:-(
Masse lykke til!!

What??? Sa de det?! Det syntes jeg var litt brutalt da men... Kan jo gjerne pakke det litt inn til en bekymret mor osv...
Kan godt skjønne at du er bekymret,bekymrer meg selv pm dagen for at jeg skal få vannkopper siden vi har fått d i hus....
Mn kan de se på ul om fosteret er smittet? Å hva er så farlig med den 5.barnesykdom? (Vet jeg har hørt selv at det kan være farlig,men hva er d som gjør d farlig?)
Håper det går greit å at du ikke blir smittet! Ikke no greit å gå å være redd hele tiden osv...:-(
Masse lykke til!!

Syns også de godt kunne pakket det inn litt, men det er jo typisk leger... Tenker egentlig at sannsynligheten for at jeg har hatt det er stor, og hvis det hadde vært så ekstremt farlig hadde vel alle gravide blitt testet for dette tidlig, og det blir vi jo ikke... legen sa at de sjekket at fosteret hadde normal vekst og at noe med blodet var som det skulle, utenom det kunne det ikke skade fosteret sånn jeg forstod det.

off, nei disse bekymringene er grusomme, forstår godt din bekymring og, håper du slipper unna!
Jeg håper bare at de finner ut at jeg har hatt det, så slepper jeg å tenke på det evt hvis jenta mi får det...

Vi får tenke positivt, håper vi holder oss friske begge to! :)

Syns også de godt kunne pakket det inn litt, men det er jo typisk leger... Tenker egentlig at sannsynligheten for at jeg har hatt det er stor, og hvis det hadde vært så ekstremt farlig hadde vel alle gravide blitt testet for dette tidlig, og det blir vi jo ikke... legen sa at de sjekket at fosteret hadde normal vekst og at noe med blodet var som det skulle, utenom det kunne det ikke skade fosteret sånn jeg forstod det.

off, nei disse bekymringene er grusomme, forstår godt din bekymring og, håper du slipper unna!
Jeg håper bare at de finner ut at jeg har hatt det, så slepper jeg å tenke på det evt hvis jenta mi får det...

Vi får tenke positivt, håper vi holder oss friske begge to! :)
Ja vi får krysse det som krysses kan!:-)
Vi gidder ikke ligge syke inne i det fine været:-)
God helg videre til deg og dine!:-)

Parvovirus B19-infeksjon er en vanligvis uskyldig barnesykdom som i svangerskapet kan forårsake alvorlige komplikasjoner. Da tidlig diagnose og behandling kan bedre prognosen for fosteret, er det nok lurt å få tatt den blodprøven på mandag

Blodprøven skal tas, og selvom det viser seg at jeg har hatt det skal jeg også ta det ultralyden senere. :) nå hadde visst ikke legen sjekket om dette barnet hadde den 5. en gang, og når vi sammenligner den 4. Og 5. med ungen stemmer det mye mer overens med den 4. barnesykdommen.

Back
Topp