5 barn eller fler

LykkeligPrøver

Forelsket i forumet
Noen her som har 5 barn, eller fler?
Hvordan var overgangen fra 4 til 5?

Jeg har hørt 1 er som 1, 2 er som 10 men etter nummer 3 er kaoset komplett så man merker ikke nummer 4,5,6... :P

Synes ikke selv at to er som ti da men... :) Har ei venninne som har fem og har inntrykk av at det ikke er så mye mer forskjell annet en at man faktisk må ta seg av en baby igjen. Hun gleder seg stort til han begynner å gå.

Kjenner ei som har 12 barn, og ei som har 5 barn. Begge to virker langt mindre stresset enn meg som bare har to. Merkelig det der..

Jeg har 4 pluss en bonusdatter, alle er mellom 0-8år og ja, jeg ser ofte at de som har færre barn er mer stresset. Hvorfor det er slik skjønner jeg egentlig ikke...? Jeg personlig synes at det bare er koselig, the more the merrier, på en måte. Selvfølgelig blir det myyyye jobb, masse vasking, logistiske ting er litt krevende, ta med alle inn og ut av bilen, i butikken, i bhg osv. Men det viktigste for meg er forberedelser; alt er klart til neste dag kvelden før, alt fra skiftetøy, dresser, matpakker, mine jobbklær, middag osvosvosv. Også prøver jeg å få litt kvalitetstid med ungene i 'mindre grupper' F.e. når de to minste har lagt seg har jeg en time med de to neste. Det går veldig fint og det blir tid til baking, strikking og TV også. Men selvfølgelig, når jeg 'bare' er ute med 1-2 unger føles det som ferie ;-) Likevel kunne jeg godt få noen unger til, men en gang må jo det være slutt :-)

Back
Topp