5+5: lav HCG, men 105% fordobling på 48t

Sjokkis

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Fikk svaaaak positiv strek 14 DPO, og testet daglig med billigstrimler hvor alle var mer eller mindre like hele uken. Var da på ferie.

Når vi kom hjem, tok vi en HCG-måling på 24DPO (5+3) - med resultat på 472. Synes jo dette var skremmende lavt i forhold til hva andre ligger på i samme uke. Vi vet når vi har hatt EL grunnet inseminasjon.

Nå har vi gruet oss i 48 t før vi tok ny test, som viste seg å være 968, som tilsvarer 105% stigning. Viser selvsagt overlykkelige for fordoblingen. Håpet hele tiden på det beste, men forventet det verste..

Vi klarer selvfølgelig ikke riste av oss at vi fortsatt ligger i nedre sjikte, selv om vi har hatt god stigning. Betyr fordobling at vi kan senke skuldrene litt, altså at vårt svangerskap kan være like normalt som andre med høyere HCG?

Har tenkt mye på MA/BO og exu i ukene som har gått. Ville stigningen på 48 t vært mindre dersom noen av disse er tilstede.

Håper på svar, og hører gjerne fra andre med lignende erfaring :)

(posten ligger også i gruppen svangerskap og fødsel)

Takk!

Jeg har å hatt lav hcg:
14 dpo: 14
17 dpo: 34
21 dpo: 188
26 dpo: 2608
28 dpo: 3775 (igår)

Men gyn og lege sier det er innafor, jeg stressa med tidligere. Men nå gidder jeg ikke stressa med det. Har blitt henvist og ska på ul til mandag, da er jeg 7+0. Er mange som hatt lav hcg som det har gått bra med :)

Legesenteret mente også at jeg hadde lav Hcg. Jeg fikk se sprell levende liten på UL uker senere. Som var akkurat så stor som den skulle i forhold til hvor langt på vei jeg er. Tenker det stiger så individuelt. Og man må tenke positivt til det motsatte er bevist.

Jeg har ikke mye erfaring med det, men legen min fortalte meg at en hcg måling ikke sier så mye, men at om man har to å sammenligne med gir det mye mer informasjon så jeg vil tro at om din har mer enn doblet seg på to dager så er det et godt tegn, men dette bør legen som har tatt testene kunne svare på :happy:

Jeg har ikke mye erfaring med det, men legen min fortalte meg at en hcg måling ikke sier så mye, men at om man har to å sammenligne med gir det mye mer informasjon så jeg vil tro at om din har mer enn doblet seg på to dager så er det et godt tegn, men dette bør legen som har tatt testene kunne svare på :happy:

Dro rett på laboratoriet uten henvisning, så har ikke snakket med lege. Gjorde det bare grunnet veldig like tester gjennom hele uke 4. Var redd for dårlig stigning, men utfra det vi ser, kan det kanskje hende at vi bare har startet veldig lavt med nivået..?

Har bestemt oss for å prøve å tenke positivt, er jo egentlig ikke noe å gjøre fra eller til. Men absolutt en tidlig UL i uke 8, dersom alt virker å være som det skal!

Dro rett på laboratoriet uten henvisning, så har ikke snakket med lege. Gjorde det bare grunnet veldig like tester gjennom hele uke 4. Var redd for dårlig stigning, men utfra det vi ser, kan det kanskje hende at vi bare har startet veldig lavt med nivået..?

Har bestemt oss for å prøve å tenke positivt, er jo egentlig ikke noe å gjøre fra eller til. Men absolutt en tidlig UL i uke 8, dersom alt virker å være som det skal!

Det høres ut som en lur plan. Hcgnivåer er så vidt jeg har forstått veldig individuelt, så jeg tror ikke det bør være noe negativt at den er lav nå. Det må jo begynne et sted. :happy:

Når jeg var 5+2 hadde jeg HCG på 562, 6+2 hadde jeg 9500 [emoji4] Var på ultralyd i dag og så et bankende hjerte [emoji175]

[emoji173]️[emoji173]️[emoji7] så flott å høre! Gratulerer!!

Hvor langt er du på vei nå? Var du nervøs pga den lave HCG i starten du også?

[emoji173]️[emoji173]️[emoji7] så flott å høre! Gratulerer!!

Hvor langt er du på vei nå? Var du nervøs pga den lave HCG i starten du også?

Jeg er 7+6 i dag [emoji175] Først var jeg ikke nervøs, legen var veldig fornøyd med nivået når det lå på 562. Ble mer nervøs når jeg leste at alle andre hadde så høye verdier, og trodde da muligens noe var galt! Legen sa at verdier mellom 101 og opptil 6000 var veldig fint i uke fem. Hadde en god økning, og det er økningen som er viktig! Så slapp av og nyt graviditeten din!! [emoji1405][emoji175]

Jeg er 7+6 i dag [emoji175] Først var jeg ikke nervøs, legen var veldig fornøyd med nivået når det lå på 562. Ble mer nervøs når jeg leste at alle andre hadde så høye verdier, og trodde da muligens noe var galt! Legen sa at verdier mellom 101 og opptil 6000 var veldig fint i uke fem. Hadde en god økning, og det er økningen som er viktig! Så slapp av og nyt graviditeten din!! [emoji1405][emoji175]

Det er nettopp det. Man sammenligner i stedet for å nyte. Skal prøve på det siste nå [emoji16][emoji173]️

Back
Topp