5,5 år og tisser på seg om natta... tips ?

Mamma 06&09

Blir kjent med forumet
Gutten vår på 5,5 år slutta med bleie når han var 2 år, å på natta når han var ca 3, men nå har han holdt på å tisse på seg på natta i 1 års tid... vi har snakka med helsesøster om det og hun sa det var normalt, men nå syns jeg det begynner å bli lenge.. Noen som har prøvd manuellterapaut eller lignende ? Han slet med kolikk når han var baby og vi var hos manuellterapuat da, så vet ikke om det kan ha en sammenheng ??

Vi tar han opp på do før vi legger oss

Last edited:
Jeg har ikke opplevd noe lignende, men ville kanskje kontaktet fastlegen også. Er det ikke noe nesespray man kan ta som hjelper mot dette?

Min fikk minirin av legen. Tok to smeltetabletter hvr kveld før han la seg. Etter ca to mnd hadde han sluttet med uhell om natten :) Fikk ett lite tilbakefall etter ett års tid, hadde et par brett med minirin igjen, så startet opp igjen. Etter disse to brettetne var det over igjen :) Passer fortsatt på at han går en tur på do rett før han skal sove :)

Vi har hatt ca samme histore, tørr natt og dag 2/3 år gammel, men tilbakefall på natt fra ca 4 år. Det gikk somregel om vi tok ham på do når vi la oss. Det ble tilskrevet flytting og ny bhg.

Han begynte å skvette på dagen også, og jeg tok ham til legen. Fikk ikke noe, det var han for liten til. da var han ca 5-5,5 tenker jeg.

I høst ble han endelig tørr igjen, han er 6,5 år nå. Fortsatt ikke mer enn at vi tenker at i julen kan det være greit å ta ham opp, trøtte unger og mye drikke på kvelden er ikke noe god kombinasjon. I slike tilfeller kan det gå galt for lillesøster også, men henne funker det ikke å ta på do på natta. Hun våkner ikke, og tisser ikke på do i søvne.

Jeg forbedrer meg bare på å vaske mye sengetøy i jula jeg. (de er altså nå 6,5 og snart 4)

Back
Topp