5+3 og større blødning.. SA eller kan det gå bra?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg; får ikke sove fordi jeg er lei meg.
Skal egentlig være 5+3 (5+4, nå etter midnatt). Begynte å blø, litt før kl 18 i dag. Ingen smerter, men blør ganske mye - som en menstruasjon..

Jeg har prøvd å lest meg opp på statistikk og slikt; men i og med jeg blør slike mengder, har jeg vanskelig for å tenke at det kan gå bra..
Og, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Går på østrogen og progesteron etter fryseforsøk, og kan ikke akkurat slutte med disse før jeg er 100% sikker på at det har gått skeis.

Så.. jeg lurte på:
Om noen har hatt en SA som begynte slik? (ingen smerter, men mye blod, før det tok seg opp)
Eller om noen har hatt lignende blødning såpass tidlig, der det gikk bra (.. igjen, blør ganske mye - ikke bare litt på papiret)?
Og, burde jeg uansett bare kontakte fastlegen i morgen tidlig (spesielt mtp medisinene jeg går på, og evt skal slutte på..)

Dette ble litt rotete, og jeg var ikke sikker på hvilket underforum jeg skulle legge det inn på heller.. men.. hjelp?

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg; får ikke sove fordi jeg er lei meg.
Skal egentlig være 5+3 (5+4, nå etter midnatt). Begynte å blø, litt før kl 18 i dag. Ingen smerter, men blør ganske mye - som en menstruasjon..

Jeg har prøvd å lest meg opp på statistikk og slikt; men i og med jeg blør slike mengder, har jeg vanskelig for å tenke at det kan gå bra..
Og, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Går på østrogen og progesteron etter fryseforsøk, og kan ikke akkurat slutte med disse før jeg er 100% sikker på at det har gått skeis.

Så.. jeg lurte på:
Om noen har hatt en SA som begynte slik? (ingen smerter, men mye blod, før det tok seg opp)
Eller om noen har hatt lignende blødning såpass tidlig, der det gikk bra (.. igjen, blør ganske mye - ikke bare litt på papiret)?
Og, burde jeg uansett bare kontakte fastlegen i morgen tidlig (spesielt mtp medisinene jeg går på, og evt skal slutte på..)

Dette ble litt rotete, og jeg var ikke sikker på hvilket underforum jeg skulle legge det inn på heller.. men.. hjelp?
Uff...vet hvor vondt dette er. Føler virkelig med deg ❤️
Jeg har dessverre ingen solskinnshistorie. Hos meg har det vært SA hver gang det har vært en såpass blødning som du beskriver. Hos meg har det både startet med og uten smerter.
Regner med at klinikken vil at du sjekker HCG før du evt slutter på støttemedisiner. Det har de i hvert fall ønsket i mitt tilfelle.
Masse lykke til❤️

Så.. jeg lurte på:

Føler med deg!!

Kan dele min erfaring. Jeg hadde SA 8+3, helt uten smerter. Kun blødning, som en normal mens, varte kanskje litt lenger enn en normal mens.

Hadde også en SA 5+3 ved et fryseforsøk, av en tvilling (den andre klarte seg). Ingen smerter. Blødde en del i noen timer 5+3, spottet litt dagen etter før det ga seg. Hcg økte som den skulle. Tul viste årsaken til blødningen.

Helt grusomt å se blod når man er gravid! Likevel er det mange som blør, også ganske mye, uten at det trenger å være et dårlig tegn.

Ville bedt om å få ta hcg prøve + stigning, for å roe nervene /få bekrefter det ene eller det andre.

Håper på det beste for deg!

Så.. jeg lurte på:

Hei prøv å slappe av i kveld. Jeg hadde flere større blødninger både ved 5 og 6 uker. Og da mener jeg det fosset ut blod! Dro til gyn og hun kunne tydelig se at det var en blodansamling (hematom) der, visste ikke helt hvorfor. Hun ba meg ta det mest mulig med ro og se an. Sluttet å blø og er nå 38+4 :)

Det er aldri noen garantier men akkurat den tidlige blødningen betydde ikke SA her, og mange i min termingruppe hadde samme ufarlige blødninger på den tiden så det kan gå bra. Jeg hadde heller ingen smerter men menslignende blødning av og på uke 4-5 (visste derfor ikke jeg var gravid) så fossblødning i uke 6. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene!

Jeg blødde mye fra uke 5+2 til 8+5, og det var pga. sensitive slimhinner fant vi ut. Så selv om man blør så kan det gå bra. Krysser fingrene for at det er uskyldig hos deg også :Heartred

Satte pris på alle svar ♥️ Jeg sluttet å blø den natta, kun restblod igjen på morgenen etter. Fikk målt hCG som var på 7100 (innafor, meningen var å sjekke stigning, men gyn fant ut det ikke var vits i), og UL i dag - som viste at det i alle fall VAR et knøtt der inne, selv om man ikke kunne se så mye mer. Så da skal jeg tilbake på UL om 2 uker og forhåpentligvis se hjertet slå. :)

Satte pris på alle svar ♥️ Jeg sluttet å blø den natta, kun restblod igjen på morgenen etter. Fikk målt hCG som var på 7100 (innafor, meningen var å sjekke stigning, men gyn fant ut det ikke var vits i), og UL i dag - som viste at det i alle fall VAR et knøtt der inne, selv om man ikke kunne se så mye mer. Så da skal jeg tilbake på UL om 2 uker og forhåpentligvis se hjertet slå. :)
Så bra at dere så noe på ultralyden :) Krysser fingrene for at du får se et bankende hjerte på neste UL :Heartred

Hadde også to store blødninger tidlig(uke 5 og 6) i graviditeten. Er også gravid etter fryseforsøk og gikk på samme medisinene som deg. Var så redd at jeg mister, men det gikk heldigvis bra med meg. Er i uke 10+3 nå.
Krysser fingrene for deg og håper at du ser hjertet slå neste ul. :signs003

Hadde også to store blødninger tidlig(uke 5 og 6) i graviditeten. Er også gravid etter fryseforsøk og gikk på samme medisinene som deg. Var så redd at jeg mister, men det gikk heldigvis bra med meg. Er i uke 10+3 nå.
Krysser fingrene for deg og håper at du ser hjertet slå neste ul. :signs003

Betryggende å høre..! Begynte blø igjen i går (6+1), men tror kanskje det har stoppet igjen. Skal ta ny hCG i dag, og konsultere med lege i morgen, også får vi sammen finne ut om vi skal ringe gyn.pol og høre hva vi skal gjøre. Blir jo så usikker når man blør :(

Betryggende å høre..! Begynte blø igjen i går (6+1), men tror kanskje det har stoppet igjen. Skal ta ny hCG i dag, og konsultere med lege i morgen, også får vi sammen finne ut om vi skal ringe gyn.pol og høre hva vi skal gjøre. Blir jo så usikker når man blør :(
Skjønner det godt. Og spesielt når man får beskjed at det er ikke noe mer de kan gjøre :(Bare å vente :bored:
Min hcg økte ikke helt som den skal heller. Håper din gjør det og alt blir bra til slutt :smiley-angelic003

Hei! Hvordan går det med deg?

hCGet hadde steget helt greit, og i dag (6+4) kunne gyn se hjerteblink inni livmor.. og et hematom rundt der, som jeg har blødd fra. :) Skal på ny kontroll neste uke.

hCGet hadde steget helt greit, og i dag (6+4) kunne gyn se hjerteblink inni livmor.. og et hematom rundt der, som jeg har blødd fra. :) Skal på ny kontroll neste uke.
Så kjempe bra! Glad på dine vegne! Da får du vel ta ting heeeelt med ro nå så lenge hematomen er der! Håper at den forsvinner rask!

Så kjempe bra! Glad på dine vegne! Da får du vel ta ting heeeelt med ro nå så lenge hematomen er der! Håper at den forsvinner rask!

Fikk sykemelding gjennom helga (pga alt stresset jeg hadde med blødninger), men ingen nevnte noe om å ta det med ro mtp hematomet. Har heldigvis bare 3 dager jobb neste uke før neste UL - og har muligheten til å ta det veldig med ro i helgen. :)

Back
Topp