5 åringer og venner?

Turbomum

Betatt av forumet
Har 5 åringene deres venner uten om barnehagen?

Gutta våre har mange venner i nærmiljøet + i barnehagen noe vi merker veldig godt når fødselsdagene skal feires emoticon Vi bor i et område med mange barn.
En av guttene i barnehagen her har alltid bare barn fra barnehagen på fødselsdagene sine og det fikk meg bare til å lure litt på hva som er "vanlig" hos barn i den alderen. Fikk nesten litt vondt av han når vi var der nylig.

tror det varierer litt hvordan folk velger å gjøre det
Her så har vi stort sett ebdt de i barnehagen og da ingen fra våres venner på fritiden.De kommer da som oftest en annen dag
Hvordan vi ska gjøre nå når gutten ska feire vet jeg ikke for han ønsker å be noen fra barnehagen han gikk i og skolen

Her så er det ikke mer en søskenbarna de leker med stort sett etter barnehage/skole. Evnt ungene til et vennepar av oss i helgene

Vi bor i et barnevennlig område,mange barn og alle er venner.men når det er bursdag bruker vi (samt flere rundt her) å feire bursdag med bhg barna,de som er i samme klubben.. Nå som det er skole blir alle guttene i klassen bedt pluss 2 venner utenom... ellers feirer vi vennebursdag senere med de ifra gaten og våre venners barn :) 

Her har barna venner i både nærmiljøet og i bhg. Vi har en fødselsdag for venner/barnehagebarna og en feiring for familien.
Det varierer sikkert fra hvor man bor til om barna har venner ved siden av barnehagen men mitt inntrykk er at de fleste 5 åringer har venner utenom barnehagevennene.

kun barnehagebarn her... vi kjenner ingen på hans alder utenom de som går i bhg...
"hjemme" - altså der jeg er fra og der vi bodde før, har han flere venner på sin alder - men de ses skjeldent da.. det er barn av mine venninner :)

Vi bor på et så lite sted at alle kjenner jo alle, utenom de 2 som ikke går i barnehagen enda. Sofie kjenner begge, men de kommer vel til å begynne i barnehagen snart. Når det skjer kommer hun antakelig ikke til å kjenne noen som ikke går i barnehagen utenom de barna som er i familien.

Noen velger vel å holde slike venner hvor de jo kjenner foreldrene og ikke bare barna til familieselskapet, det er jo ikke alle som tar alt sammen. 

toneany skrev:
 Noen velger vel å holde slike venner hvor de jo kjenner foreldrene og ikke bare barna til familieselskapet, det er jo ikke alle som tar alt sammen. 

De har en litt "rar" familiesituasjon og det slo meg plutselig, jeg tror denne gutten er ganske ensomemoticon

Turbomum skrev:

toneany skrev:

De har en litt "rar" familiesituasjon og det slo meg plutselig, jeg tror denne gutten er ganske ensomemoticon

Han trenger da ikke være ensom selv om han bare har barn fra barnehagen i bursdagen sin?

Mini er 4,5 år og han har ingen venner utenom de i barnehagen og fetterne sine. Syns det er ganske naturlig, jeg? Han har jo venner, selv om de kommer fra barnehagen?

Det du sier om "spesiell" familiesituasjon kan jo være en årsak til dine mistanker, men om man vurderer hvor ensom et barn er utifra hvor mange venner h*n har utenom barnehagen så er min sønn en eremitt, for å si det sånn :p

FancyPants skrev:

Turbomum skrev:

toneany skrev:

Han trenger da ikke være ensom selv om han bare har barn fra barnehagen i bursdagen sin?

Mini er 4,5 år og han har ingen venner utenom de i barnehagen og fetterne sine. Syns det er ganske naturlig, jeg? Han har jo venner, selv om de kommer fra barnehagen?

Det du sier om "spesiell" familiesituasjon kan jo være en årsak til dine mistanker, men om man vurderer hvor ensom et barn er utifra hvor mange venner h*n har utenom barnehagen så er min sønn en eremitt, for å si det sånn :p

Nei jeg er enig med deg i det:) Tror vel også at miljøet hvor man bor har stor betydning. Er gaten full av barn er det jo en annen sak enn hvis man bor i et nabolag med bare aldershjem f.eks :-p

Kom bare på noen andre ting vedrørende hele situasjonen det var derfor det slo meg at han kanskje er ganske ensom.

Back
Topp