5 åring som bare syter....

Lykketrollgutta

Flørter med forumet
Jeg har en gutt på 5 år, som syter hvert sekund han er med meg... Skal det være slik?? Jeg spurte på helsestasjonen, og de sa at det nok var en periode, og at det uansett var vanskelig å få en 5 åring til å prate og forklare hvorfor han gjorde det.

Stakkarsen opplevde mye det året han ble 3 år. Han fikk først en lillebror, en liten stund etterpå flyttet pappaen ifra oss med en ny kjærest, som har endt med pappasamvær en helg hver 8-10 uke....

Jeg mener at gutten er lei seg, og at dette ikke bare er en periode. Men hvem kan jeg spørre om hjelp når helsestasjonen avfeier meg? Eventuelt noen som har råd?

gå til fastlegen og spør om hjelp :) Evt et familiesenter... det har mange kommuner...

Jeg har jo erfaring med at 5-åringen min kan syte veldig mye til tider - men ikke hele tiden. I den alderen er de i stor forandring, og når så mye har kommet i tillegg er det godt mulig han ikke har det helt bra inni seg og har problem med å sette ord på dette.

Det høres ut som en god ide å snakke med fastlege eller familiesenter som er foreslått.

Håper du får den hjelpen du og gutten din trenger!

Back
Topp