4mndr og tall :-D

bakemamma

Elsker forumet
Da har vi vært på kontroll, og er ganske så fornøyd alle sammen.
Elsebet har nå blitt 62cm og 6,2kg.

Vi har fått time til fysioterapi da.. Må bare sjekke opp i nakken hennes, spesislet siden hu har hatt dette med hofta. Kan se ut som hu har litt læsning kanskje. Men hu klager ikke, så ikke godt å vite.

Humøret til snuppa er toppers hele dagen, hver dag. Elsker oppmerksomhet, og vil gjerne løftes opp av alle som hilser på.
Det er utrolig masse som skjer i utviklinga nå framover, så gleder meg til alt som skal komme.
Har jo snudd seg på magen, så da er det bare resten igjen ;-)

Hvordan er det med de andre søte små da? :-)

Emma var 62 cm lang og veide 6,3kg :)
Har også vært på fysioterapi for å se på nakken. men var bare at musklene på den ene siden var sterkere enn den andre. Fikk en del øvelser jeg kan gjøre med hu, og virker mye sterkere allerede :)
Hun er for det meste en veldig fornøyd og glad jente. Elsker og bli snakket og sunget til. Liker ikke å ligge i armene mine lenger, men elsker å sitte der. hehe Hun prøver å ta tak i alt som er i nærheten av henne, selvom det ofte er veldig vanskelig :P

Gleder meg også til å se videre utvikling. Er utrolig gøy å se hvor mye de lærer på bare 1 år :D

Johan var 66 cm og 6,9 kg.
Vi var også hos fysioterapeut for å sjekke opp i nakken, men ho fant ikke noe unormalt med den. Men ho syntes også det var litt rart at jeg hadde problemer med å amme han mens jeg satt (han bare snur hodet vekk og "opp" og kaver fryktelig mye)..

Kjenner det er litt mer å passe på nå. Han ruller rundt i ett sett, så må passe godt på når han er på stellebordet og i sofaen. Han elsker å opp å stå eller bli "kastet opp i lufta"- da hyler han  (HØYT!!) av glede. Han syntes fremdeles at det er kjempe gøy å se seg selv i speilet, og nå i det siste er han blitt veeeldig opptatt av føttene sine. Gøy med disse smårollingene :-)

Har ikke 4mnd kontroll, men var allikevel å veide henne ett par dager før hun var 4 mnd, og da var hun akkurat 6 kg :)

stort sett blid fra morgen til kvelds - rett og slett herlig tid dette ;) hun ruller fra mage til rygg, men ikke fra rygg til mage - enda ;) prøver å ha henne på på gulvet,  men det er mange hjelpsomme hender her i hus (storesøsken) som gjerne vil holde og kose når hun er våken, og dersom hun blir pittelitt misfornøyd er det alltid noen der for å ta henne opp, hehe ;) regner med det blir litt roligere for henne nå som skolen og bhg starter opp igjen ;)

60cm og 5705 med bleie, klær og smokk :) liten og søt - akkurat som sin mor :p

På 4 mnd kontrollen var hun 61cm og 5,7 kg.

Vi hadde felles fysio-time på 4 mnd kontrollen og alt var som det skulle med jenta mi. Er veldig gøy å følge utviklingen hennes, her snur hun seg fra mage til rygg, men ikke fra rygg til mage.

A var 65 lang og 7210 gram tre dager før hun fylte 4 mnd :-)
Snur seg ikke enda, men hun elsker å spise på tærne sine om dagen! Trimmer beina skikkelig. Og skravler!
Har så smått begynt med grøt, siden hun var litt sutrete og ikke fant roen en periode. Nå er hun mer harmonisk og sover bra om natta igjen :-)

Han var 7560 og 65,3cm. Veide han denne uken og da var han 7750 og 66,3cm (4,5mnd). Snudde seg da han var 3mnd og nå gjør han ikke annet... men klarer ikke snu seg tilbake. Så blir sutring når han blir lei. Ellers en blid og rolig gutt. Legger seg kl 7 da storebror også skal i seng. Sovner raskt i egen seng på eget rom. Begynte med grøt for 2 uker siden. Men har den siste uka hatt løse bleier/diarè så prøver noen dager uten grøt for å se om det var det som gjorde utslaget. Han har ikke magevondt. Mulig tenner? Mange opplever endret avf. før tennene kommer. Griper etter alt og blir skikkelig sinna hvis det ligger utenfor rekkevidde. Når han ligger på magen snur han rundt sin egen akse begge veier.

Siste kontroll var hun 3,5 måneder. Da veide hun 6920 gram og var 63,5 cm lang :) Skikkelig rund og god <3 Husker storebror også var veldig rund akkurat i denne "alderen" :) Såå herlig! :D

Hun snur seg både fra rygg til mage og fra mage til rygg :) Hun gjør ikke annet når hun ligger på lekematta :P

Ingen firemåneders kontroll her heller, men var på barseltreff i dag og veide. 4 måneder og 10 dager gammel, 6450 gram og 67 cm lang. Skal tilbake til helsesøster på torsdag for å vurdere om han trenger litt tilskudd til melken, også har vi felles fysiotime til uka.

Ellers er han blid og glad slik han har vært fra dag èn :)

Back
Topp