Gutten vår blir straks 4 mnd. Frem til han var 3 mnd slet han med mye magevondt, noe som naturlig nok resulterte i mye gråt. En stund etter 3mnd ble han bra igjen og vi gikk inn i en god periode med en blid gutt som tidvis kunne underholde seg selv på gulvet med leker og babygym. Han har stort sett sovet godt på natta, mellom 3-4 timer i strekk. For to uker siden endret alt seg. Fra å være blid og fornøyd, ble han nå markant mer sutrete og klagete. Ikke noe særlig appetitt, begynner å hylskrike om jeg prøver legge han fra meg på matta, sover dårligere både på natt og dag. Han vil bli bært rundt, men etter kanskje 5-10 minutt blir han utålmodig av det også. Ingenting virker å gjøre han fornøyd. Da han ikke sover som vanlig blir han overtrøtt og gretten pga det også. Det samme med maten, mistenker at han er sulten, men etter en periode der han ikke har spist mye, har melkeproduksjonen blitt dårligere. Han har ikke særlig tålmodighet til å vente de 1-2 min det kan ta før en utdrivning kommer. På natta sover han greit fra 19-20 til 22-23, men etter kl 01 våkner han ca hver time og er urolig. Det er utrolig slitsomt.
Mitt spørsmål er om noen kjenner seg igjen i dette, er det en fase??
Mitt spørsmål er om noen kjenner seg igjen i dette, er det en fase??

har opplevd mye det samme på begge de små at plutselig blir det urolige perioder med lite mat og lite søvn.