48 timers-regelen

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvordan praktiserer dere 48 timers-regelen ved oppkast og/eller diare? Dersom barna kaster opp kl 09 mandag morgen, kan de da gå i barnehagen feks 09:30 onsdag morgen, eller holder dere de hjemme onsdagen og da? Og holder dere friske søsken hjemme de dagene den andre er syk, eller går de i barnehagen som vanlig?

Jeg hadde da sendt i bhg onsdag, ja, så lenge det hadde gått 48 timer fra siste gang de har kasta opp. Men ser også ann allmenntilstanden og hvor syke de har vært i tillegg. Har de vært helt slått ut liksom, så ville jeg nok gitt de en ekstra dag på å komme seg og hente igjen krefter.
Andre søsken ville jeg sendt i bhg som vanlig.

Etter 48 timer ja, gitt at se de i form
Søsken drar på skole eller bhg og holdes etter beste evne skilt hjemme

Etter 48 timer ja, gitt at se de i form
Søsken drar på skole eller bhg og holdes etter beste evne skilt hjemme
Samme her

Blir veldig fravær i skolen om begge skal holdes hjemme. Hører til sjeldenhetene her at begge er syke på likt. Så den friske går på skolen.

Hvordan praktiserer dere 48 timers-regelen ved oppkast og/eller diare? Dersom barna kaster opp kl 09 mandag morgen, kan de da gå i barnehagen feks 09:30 onsdag morgen, eller holder dere de hjemme onsdagen og da? Og holder dere friske søsken hjemme de dagene den andre er syk, eller går de i barnehagen som vanlig?
Hadde sendt i barnehagen onsdagen etter 48t var godt [emoji2]

Etter 9 onsdag er ok. Men om unge spyr 13 mandag så er ons morgen ikke ok.

Så lenge 48 timer er gått og så lenge jeg er sikker på at de orker en dag i barnehagen, da sender jeg.

Hadde sent i bhg onsdag etter kl 9, ja (hvis allmenntilstanden er god). Har ikke søsken enda, men tror ikke jeg ville holdt dem hjemme, nei :)

Så lenge det hadde gått 48t etter siste oppkast, og barnet var i fin form hadde eg sendt.

Hadde sendt i bhg onsdag kl 9.

Er veldig opptatt av at alle bør holde seg til disse timene!

De barna som ikke er syke sendes i barnehage og på skole.
Dessverre mange som gir f i 48t regelen :( også går smitten sin skjeve gang i bhg..

Dessverre mange som gir f i 48t regelen :( også går smitten sin skjeve gang i bhg..

Ja dessverre. Hjelper lite når bare noen følger reglene.. det har skjedd flere ganger at samme barna bli syke igjen og igjen pga. andre barn blir levert i barnehagen før det er gått 48 timer. :angry4

Ja dessverre. Hjelper lite når bare noen følger reglene.. det har skjedd flere ganger at samme barna bli syke igjen og igjen pga. andre barn blir levert i barnehagen før det er gått 48 timer. :angry4
Blir så oppgitt av sånne foreldre!

Blir så oppgitt av sånne foreldre!

Jeg har også erfaring med foreldre som skriver på sosiale medier at barn er syke også blir dem levert dagen etter. Da har jeg gitt beskjed i barnehagen at dette forekommer, da dette går ut over mine barn. Men hva kan dem gjøre... at alle ikke bare kan holde seg til denne regelen!

Jeg har også erfaring med foreldre som skriver på sosiale medier at barn er syke også blir dem levert dagen etter. Da har jeg gitt beskjed i barnehagen at dette forekommer, da dette går ut over mine barn. Men hva kan dem gjøre... at alle ikke bare kan holde seg til denne regelen!
Kan ikkje gjere noko virker det som [emoji53] snakka med ei venninne som er assistent i bhg, dei kan visst ikkje avvise barn og foreldre i porten sjølv i sånne tilfeller :(

Ja jeg går også på 48 timer etter oppkast/diaré. Så i dette tilfellet hadde jeg levert på onsdag

Back
Topp