48 timer etter oppkast - inne hele tiden?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Jeg og ei venninne er i diskusjon om hva man skal gjøre når man har 48 timers karantene med ungene etter omgangssyke.

Holder dere ungen inne hele tiden eller går dere ut med barnet før det har gått 48 timer? Hva legger dere evt. i å gå ut med barnet? Ut i hagen, lekeplass, butikker eller noe annet?
 
Ut i hagen og på tur - ja. Møte andre barn eller gå på lekeplassen eller andre steder der barn leker - nei.
 
Ikke lengre enn ut i hagen. Karantenen er jo for å ikke smitte noen, så for meg blir det da helt feil å ta med ungen på butikken eller lekeplassen der sjansen for å smitte noen er der. Vi har karantene nå, går ikke en gang ut, er 8 minusgrader ute.
 
Ikke lekeplass eller butikk. Hagen og ingrn venner på besøk ja.
. Den nevnte gangen da min datter kastet opp en gang hver natt og hadde karantene derved i over en uke. Da ble hun god på ski. Hun gikk i bhg og alle unger i gata var jo på skole eller bhg. Men hun var hjemme og der kom snø. Så hun fikk gå på ski i hagen og på veien men vi holdt oss unna folk.
 
Ut i hagen eller på tur i skogen er innafor, lekeplasser og steder man kan møte folk og andre barn- nei. Oppsøker man steder med andre barn og voksne så faller jo hele karantenepoenget bort, siden man da risikerer å smitte dem
 
Ikke hatt omgangssyken men helt ærlig måtte nok gått innom butikk fort, et døgn med omgangssyke også karantene tid så måtte jeg hatt ny mat i kjøleskapet og mye alene hjemme så måtte tatt med poden:/ men hadde jo passet på han ikke fingra på alt...
 
Har vell gått innom butikken før. Ikke fordi jeg vill men fordi man måtte. Da satt ungen i vognen.. ikke vært i kontakt med noen. Men som regel holder man seg hjemme.
 
Back
Topp