42 eller 52 uker

Kathrine

Betatt av forumet
Jeg bare lurer på om dere skal velge å ha svangerskapspermisjon i 42 eller 52 uker, oh gva dere eventuelt hadde forrige gang. Er det kanskje noen som velger å være hjemme mye kortere/lenge enn dette som har noen anbelainger, råd eller meninger om dette?
 
hei..

jeg kommer til å velge 42 uker med full lønn den dagen jeg skal ha permisjon. . nå mistet jeg den lille i magen for to uker siden, og da var jeg 3 1/2 måned på vei.. men kommer jeg i mål en gang med fødsel så blir det 42 uker med full lønn
 
Vi kommer til å velge 52 uker. Regner med at det er det beste for barnet. Man skal ta vare på de mulighetene en har. Det blir tidsnok for liten tid sammen med barna, tenker jeg.

Samtidig ser vi verdien av å la barnet gå i barnehage også, men akkurat de siste ti ukene før året er gått spiller ingen rolle, slik vi ser det.

Det eneste argumentet vårt for å velge 42 uker, er det økonomiske, men det klarer vi å ro i land, tenker jeg. [:)] Heldigvis har vi en plan for den biten også. [:)]
 
Jeg valgte 52 uker med 80 % lønn.Og jeg begynner snart på jobb igjen.Har fått barnehageplass fra høsten.Faren skal gå hjemme med datteren til hun begynner i barnehagen.

Koldbruna
 
Da jeg fikk mins yngste tok jeg ut 42 uker permisjon med full lønn. I tillegg begynte jeg tidligere og tok ut mye av permisjonen som tidskonto. Dette gjorde at barnet begynte tidlig i barnehagen, men det gjorde jo ikke noe siden jeg selv jobba der, og i tillegg tok ut en time ammepermisjon hever dag. Det ble bare fire timer jobb hver dag.
 
Jeg har bestemt meg for å ta 52 uker med 80% lønn
 
Jeg har valgt 42 uker med 80% lønn, denne gang. Grunnen til at jeg har 42 uker nå er fordi pappan er student, og da er jeg nødt til å ha full lønn. Neste gang tror jeg nok at jeg vil ta 52 uker. Jeg kunne godt tenkt meg å gå lenger hjemme neste gang også jeg, hvis jeg føler for at muligheten er der.
 
Hei

Jeg er hjemme med 80 % lønn. Hovedgrunnen til det er at jeg ønsker å vere hjemme lengst mulig med barnet. Ønsker og å få med meg mest mulig av utviklingen til barnet for dette er en tid vi aldri får tilbake. Men det er og vanskelig å få barnehageplass og da har jeg ingen til å passe barnet mitt.
 
52 uker valgte vi!
Litt dårligere råd,men alt for den beste...barnet![;)]
Har stor kost oss hjemme.
 
HEI!
Vi kommer til å velge 52 uker. blir ikke mye penger siden jeg ikke jobber fullt nå,men jeg vil være lengst mulig hjemme med barnet! jeg kommer også til å være hjemme ett år etter det,og heller ta noen småjobber. jeg jobber i barnehage selv,og vil ikke sende bort ungen min til andre. jeg vil oppdra ungen selv!
 
Valgte 52 uker. Ville være lengst mulig hjemme barnet, selv om det er bare 80% lønn.
Men det går fin det.
 
Back
Topp