41+5 i dag - Noen andre?

MissMarthe

Blir kjent med forumet
Noen andre som føler de er laaaangt over termin og begynner å tvile på at det blir fødsel uten igangsetting? Jeg har hele tiden egentlig gledet meg til fødsel, men nå føler jeg kroppen virkelig ikke spiller på lag med meg. Dro inn på sykehuset fredags morgen etter en natt med jevnlig rier. Det var ingen åpning og det var nok bare modningsrier. Riene holder på fremdeles nå etter 2 døgn, men det blir ikke skikkelig tak i dem. Føler jeg har så mye smerter nå at jeg har lyst til å bli igangsatt, men på den andre siden vil jeg så gjerne at kroppen skal gå i spontan fødsel. Noen andre som har hatt det som dette? Jeg er førstegangs fødende.
 
Jeg er ikke kommet like langt, 40+2 men hadde selvfølgelig håpet at han kom på tida/før tida:) Men er andre gangs fødende og første kom nøyaktig ei uke etter termin.
 
Jeg hadde det som deg og ble satt i gang 42+0. Dessverre så endte det i ks 42+3 etter mislykket igangsetting. Kroppen min spilte ikke på lag og lillegutt tålte ikke dryppet. Men alt gikk veldig fint og de hadde full kontroll:happy:
 
Førstemann: vannavgang fossefall 36+0. Rier spontant etter det, lillegutt født 12 timer senere, 36+1. Andre: mistenkte lekkasje av fostervann fra 36+0. Sjekket på sykehuset 36+2 tror jeg det var. Igangsatt 36+3 pga risiko for infeksjon ved tidlig vannavgang. Jenta født 36+5 etter at kroppen nekta å føde med riemodnings-piller x antall forsøk. Styrtfødsel etter drypp. Tredje (denne oktoberbabyen): rier etter stripping 40+0, gav ikke stor effekt først, men natt til 40+2, dagen før termin, tok de seg voldsomt opp, og jenta ble født ettermiddagen den dagen. Denne gangen måtte vannet tas, det som har gått en mnd for tidlig med de to første :hilarious:

edit: trodde jeg svarte på en annen tråd (hvordan startet din fødsel). Sorry for irrelevant svar :hilarious:
 
Skjønner godt at du er sliten! Håper disse dagene har gitt resultater, og at noe snart skjer. Jeg gikk med maserier i 9 dager, innmari slitsomt. Men det ga meg 3cm åpning og nesten avflatet livmorhals så da jeg ble satt i gang så trengte de bare å ta vannet. Du skal vel inn på kontroll snart?
 
Hadde det akkurat som deg! Gleda meg til fødsel siden januar og var så klar for alt. Spesielt mentalt. Men brått hadde det gått 11 dager over termin og ble satt i gang.
Jeg hadde også modningsrier i en uke, så trodde virkelig kroppen bare lada seg opp. På trivsels/overtidskontrollen strippa dem meg og legen fikk inn to fingre uten problem. Hun sa det var unormalt å være så moden når man er førstegangsfødene, så hun var brennsikker på fødselen startet innen helga eller i løpet av helga. Men brått ble det tirsdag og jeg måtte inn for å få ballong..

Håper kroppen din finner ut at babyen skal ut så du får fødselen du vil ha! Men alt i alt så hadde jeg en drømmefødsel, så å bli satt i gang er ikke så ille det heller;)
 
Back
Topp