400 gram

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Opp på en uke?! Er ikke det litt mye?o_O Jeg fullammer,og lille bestemmer egentlig måltidsrytme selv. Jeg har overproduksjon og for kraftig utdrivningsrefleks,det er jeg helt sikker på,for lille svelger som en gal og setter melk i halsen mange ganger ila måltidet. Men at han skal ha klart å gå opp så mye da?!:hilarious:

Hva sa helsestasjonen da?

Trodde 150-200g var det normale i uken hvertfall :-)

Min hadde gått opp 360g på en uke og helsesøster sa det var normalt? Hun gikk ned mye etter fødsel og skal "ta igjen" visstnok. Dette vil stabilisere seg etterhvert fikk jeg beskjed om :)

Vet ikke hvor gammel din lille er, men her gikk mini opp 500g på 6 dager fra vi kom hjem fra sykehuset:p Helsesøster som var innom her sa at d var god vektoppgang, men at dem sa aldri at noe var "for mye" (jeg spurte jo om d, haha).

Siterer babyverden:

"Det er stor forskjell på nyfødte barn, alt fra 2500 gram til 4500 gram er normalt. Gjennomsnittsbarnet veier 3500 gram ved fødselen, i regelen 100 gram mer for gutter og 100 gram mindre for piker. I de første 3 dagene vil barnet miste noe av vekten, gjerne 150–300 gram. Fødselsvekten gjenvinnes i løpet av 1–2 uker. I de 3–4 første månedene er vektøkningen mellom 150–250 gram pr. uke med store individuelle variasjoner. Dette betyr at fødselsvekten omtrent er fordoblet i 5-månedersalderen, og den vil være tredoblet når barnet er ett år. Barnet legger mest på seg i den første tiden. Særlig gjelder dette barn som veier lite ved fødselen og derfor legger på seg mer enn gjennomsnittet."

Vet ikke hvor gammel din lille er, men her gikk mini opp 500g på 6 dager fra vi kom hjem fra sykehuset:p Helsesøster som var innom her sa at d var god vektoppgang, men at dem sa aldri at noe var "for mye" (jeg spurte jo om d, haha).
Han er 25 dager,så fra opprinnelig fødselsvekt har han fått opp 915 gram. Han gikk imidlertid mye ned, så fra den vekten har han gått opp 1290 gram :p

Min hadde gått opp 360g på en uke og helsesøster sa det var normalt? Hun gikk ned mye etter fødsel og skal "ta igjen" visstnok. Dette vil stabilisere seg etterhvert fikk jeg beskjed om :)
Min lille gikk også ned mye,nesten 400 gram (han var 4010),men han har virkelig tatt igjen dette nå! 4925 nå,og han er 25 dager :eek:

Min lille gikk også ned mye,nesten 400 gram (han var 4010),men han har virkelig tatt igjen dette nå! 4925 nå,og han er 25 dager :eek:

Hun her er 21 dager og har også tatt igjen vekta for en stund siden, men det var den begrunnelsen jeg fikk av hs :p så er de jo forskjellige, noen mer glupske enn andre :)

Her hatt lille gått opp 365g på 12dager. Fortsatt innafor, men i nedre del av grafen..

Min gutt gikk opp 750 g på to uker (fra han var 2 uker til 4 uker) men var stor fra fødsel og ser ut til å følg en god vekstkurve. HS sa det var bare fint å se så jeg tror ikke det er noe galt i å gå opp 400 g på en uke overhodet. :) :)

Vi og gikk opp 400g på en uke, å det var bra sa HS, uken etterpå gikk hun bare opp 80g, og da sa di hun det ikke gjorde noe siden hun hadde lagt på seg så mye uken før, denne uken hadde hun lagt på seg 210g, så har visst en veldig fin kurve siden fødsel :)

Hvor ofte skal de små veies? Lille ble veid dagen etter hjemkomst og uken etter, men ikke siden og neste kontroll er ikke før 6 ukers?

Hvor ofte skal de små veies? Lille ble veid dagen etter hjemkomst og uken etter, men ikke siden og neste kontroll er ikke før 6 ukers?

Mange hs setter opp en ekstra vektkontroll , men om alt er greit er det egentlig ikke veiing før seksukerskontrollen. Jeg dro rett hjem etter fødselen, lille ble veid når jm var hjemme hos oss for å ta følling etter to døgn. Da var vekten ok og så lenge vi så at lille spiste og hadde nok tissebleier skulle vi ikke tilbake før seksukerskontrollen. Men hs sa også at det alltid var åpent hos de og at det bare er til å komme innom for å veie!

Her har lille gått opp 700g fra vi reiste hjem fra sjukehuset til nå. 10dager. :O 520g opp fra fødselsvekt på 15dager. :p

Back
Topp