40 uker og masse teite tanker.

~*LilleBlomst*~

Forumet er livet
VIP
Har de siste tankene tenkt litt.. huff.. men nå må jeg bare få det ut.[&o] Jeg er så redd for at rett etter at jeg har fått ut tassen så vil jeg ikke ha noe med han å gjøre.[&o][:(] Redd for å ikke få noe følelser for han. Æsj.. begynner nesten å gråte bare av å tenke på det/ skrive om det.[:(][:(]
Er bare så redd..[:o][&o][:(]

Vet du hva. Det er du ikke alene om! Hadde flere venninner som gikk gravide samtidig som meg/før meg, og de maste hele tiden og lurte på om jeg hadde fått noe morsfølelse og om at jeg ikke hadde forandret meg. Og tenkte de samme tankene som deg innimellom, men i det øyeblikket jeg fikk henne på brystet var det som om hele livet mitt forandret seg. Tankene, følelsene. Det var utrolig overveldende. Nå er jeg mamma til to jenter og det skal ikke mye til før mammahjertet holder på å sprenge [;)] Tror det er naturlig å bekymre seg litt så nærme fødselen jeg[;)]

Ånei, det må du ikke være!
De fleste får morsfølelsen med en gang de ser barnet sitt.
Det er et maaagisk øyeblikk!
Du kommer til å elske ham fra første øyekast og ikke vil snu deg bort fra ham!
Og masse lykke til med fødselen!! [:)]

Ikke vær redd....ingen følelese er så god som den man får da barnet blir lagt på brystet etter en fødsel.....skulle du ikke få den følelsen du ønsker, er du heller ikke den første som ikke får det.....den kommer. Masse lykke til!

Det vil du.

Du skal gjennom en stor jobb, fødselen og belønningen er å få det lille deilige varme knøttet opp på magen din!
Hva du føler for han i starten er ingen fasit på, det er ikke alle som føler den uendelige kjærligheten med en gang og det er vanlig. Men du kommer nok til å ville ha noe med han å gjøre, du kommer nok til å ville passe på han og ha han nær deg![:)]

Om du ikke føler noe eller føler alt blir feil og vondt så snakk med jormor.
Ikke hold det inni deg og bli skuffet over deg selv for det.
Under fødsel og svangerskap er alt vanlig og uvanlig.

Ja men du? Om du ikke får morsfølelse med en gang, så er det HELT i orden!!![:)] Hos noen kommer den med en gang, hos noen tar det noen dager, og hos noen tar det mange mnd. Alle er like vanlige!! Bare vær klar over at du ikke er alene om dette, og bruk samboer, familie og helsestasjonen til å snakk med! Ikke steng det inne!:) HVIS du ikke skulle få noe morsfølelse, så lover jeg deg at det VIL komme!!![:)]

Tenkte på det jeg også, men det er ikke rart.. det går ikke ann å tenke
seg til hva man kommer til å føle, det en føelse som når du ser barnet for første gang![:)]
når du hører den første lyden av gråten, å kjenner den herlige babylukten.. da kommer alt på
engang å tårene sprekker i øyekroken.. du har mye å se frem til, må ikke tenke slik nå for alt kommer..[:)]

Jeg syns at du ikke skal tenke så mye på det. Morsfølelsen kommer. Noen ganger ikke med en gang, men den kommer.

Her gikk det vel ca tre mnd etter han var født før jeg fikk den berømte følelsen. Jeg var fryktelig glad i han før det altså, men jeg kjente ikke de ubeskrivelige følelsene så mange snakker om. Og det er helt normalt!

Viktig for deg å vite det også, siden så mange sier at du sikkert kommer til å bli overveldet av morskjærlighet i det du får han opp til deg første gangen. For det er slettes ikke sikkert. Og da er det greit å vite at det ikke er noe galt med deg. Og at det kommer til å komme.[;)]

Lykke til med fødsel![:D]

Uff, det må du ikke bekymre deg for...! Det er YTTERST få som absolutt ikke får føleleser for barnet sitt og at det vedvarer!!!
Jeg fikk ingen umiddelbar morsfølelse for lillemann.. Gjorde det jeg måtte de første 2-3 mnd, trøstet, matet, skiftet bleie osv..  Og etterhvert som han ble 3-4 mnd kom morsfølelsen snikende.. I dag får jeg vondt bare jeg må reise fra han fordi jeg må på jobb... Kunne sittet hele dagen med han på fanget, lukta på håret hans og stryki han på kinnet... Han er mammas lille gullunge!!![:D][:)]

Lykke til, dette kommer nok til å gå sååååå bra!!! Mye tanker som surrer rundt i hodet når man får en liten knott...

For når jeg hører andre babyer gråte så skjer det et eller annet med meg. Jeg har bare lyst til å hylgrine.[:o]
Men tusen takk for støttende ord. Setter jeg stoooor pris på damer.[:D]

Jeg blir helt rørt over hvor fantastisk støttende dere er.. Skulle ønske noen fortalte meg disse tingene før jeg fødte.

Jeg var også redd for at jeg skulle føle det slik..
Men med en gang jeg fikk han på brystet så ville jeg ikke slippe han av synet , og klarer enda ikke tanken på å være borte fra han mer en maks 5 min...
Tro meg , du kommer til å elske barnet ditt over alt på jord[:)]

Lykke til med fødselen[:D]

alle sier følelsen kommer emd en gang du får ungen på brystet! men vet du hva? det er faktisk ikke helt sikkert det heller!
jeg ble såååå skuffa! og slet med det en stund for jeg fikk ikke den følelsen!
jeg syns jo han var fin og jeg var såklart glad i han med en gang! men fikk ikke den følelsen som alle snakker om!
det tok litt tid! og sånn er det for mange! men den kommer[:)] det skal jeg love deg!
noen uker etter fødsel kom den plutsleig her og det var hææærlig[:)]

Back
Topp