40 uker og ikke festet hode

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Flere som er/har vært i samme båt? Er nå 40+0 og hodet har ikke festet seg og jeg har iiiiingen tegn til melk i brystene.. Er førstegangs. Ble det i så tilfelle 'overtid' og igangsettelse på deg? Har heller ingen tegn på fødsel :-( Vil ha henne ut, IGÅR HELST :-)

Jeg er i samme båt, har til og med termin på samme dag som deg, så spent på erfaringer her :)

Hos andre/flertangsfødende trenger ikke hodet å ha festet seg før i slutten av fødselsforløpet, så vil nok tro det går like bra for en førstegangsfødende. Vær glad du ikke har råmelk og problemer med brystene før barnet kommer, det er så slitsomt å lekke og ha vondt.. Alle er forskjellige og det er ingen fasit på graviditet bortsett fra at man produserer et nydelig lite menneskebarn :)

Flere som er/har vært i samme båt? Er nå 40+0 og hodet har ikke festet seg og jeg har iiiiingen tegn til melk i brystene.. Er førstegangs. Ble det i så tilfelle 'overtid' og igangsettelse på deg? Har heller ingen tegn på fødsel :-( Vil ha henne ut, IGÅR HELST :)

Her festet aldri hodet seg :) Hun ble født to dager etter termin (vannet gikk på termin). Hadde ikke noe tegn til melk i brystene jeg heller, bortsett fra at det kom litt væske fra dem i 2.trimester.

Her hadde hodet festet seg litt før termin, men ble igangsatt likevel. ;) Jeg hadde heller ikke tegn på melk før etter jeg hadde født.
Jeg håper fødselen setter i gang snart! :)

Er ikke alltid hodet fester seg, er mer vanlig hos de som har født før , men det vil ikke si at det ikke skjer hos førstegangsfødende heller :) og melken kommer ofte etter barnet er født :) lykke til!

Hodet hadde festet seg før termin på meg, men gikk allikevel 8 dager over termin. Da ble jeg igangsatt og så kom lillegutt til verden dagen etterpå :)

Ingen av mine festet seg før riene startet, begge er født noen dager før termin.

Når jeg fikk førstemann festet hodet seg 3-4 uker før termin ,ble satt igang 10 dager på overtid fordet...

Nå er jeg på termindato med nr2 idag :D yay! Hodet har vært festet i 4-5 uker, men ikke fødsel ennå (skal til jordmorkontroll idag da, så får se om det er noe fremgang)

Så er nok ikke noe fasitsvar der...

Akkurat som at noen føder før termin og noen etter... Kjipt... Men jeg prøver nå å tenke at det er max 10 dager venting og da er evt fødselen garantert igang. Men er noe inn i granskauen lei selv!

Melk behøver du ikke bekymre deg for, jeg hadde ikke det før fødsel og var den melkekua:)
Men jeg trodde hodet ville festet seg nå siden du er førstegangs, men det må vel legen eller jm ha pratet med deg om?

Det er ingen sammenheng mellom det at hodet ikke er festet og overtid. Det er bare tilfeldigheter. Noen fester seg kjempetidlig, andre fester seg aldri:p jeg hadde heller ingen tegn til melk:p hverken før eller etter fødsel:p mine bryster var helt som normalt;)

Her festet han seg ikke... Gikk 42 uker, ble igangsetting :/ Plutselig snur det for deg :)

Ingen av mine festet hodet, begge kom 4 dager over termin :-) fikk heller ikke tegn til melk med nr 1, men fullammet i 6mnd når han kom ut :-)

Her festet ikke hodet seg, lille gutt snudde seg helt rundt 2 ganger siste uka før han ble født 11 dager på overtid. Skulle bli igangsatt den morgenen han ble født.

Flere som er/har vært i samme båt? Er nå 40+0 og hodet har ikke festet seg og jeg har iiiiingen tegn til melk i brystene.. Er førstegangs. Ble det i så tilfelle 'overtid' og igangsettelse på deg? Har heller ingen tegn på fødsel :-( Vil ha henne ut, IGÅR HELST :)

Hodet til min hadde ikke festet seg, hadde ikke tegn til melk og overhodet ikke tegn på fødsel. Vannet gikk plutselig en ettermiddag og noen få timer senere var han ute. Jeg fødte 5 dager før termin. Lykke til! :)

Var førstegangs jeg å forresten. :)

Ikke festet hodet seg og ikke sank han ned i bekkenet heller, vannet gikk 8 dager før termin.

Svarer i forhold til hva jeg husker fra min søster var 1. gangs...;)

Vannet gikk 14 dager før termin, uten noen andre tegn til fødsel i forkant. Lå i seteleie, og ble tatt med KS siden han ikke ville snu seg, 12 timer etter vannavgang og fortsatt ingen tegn til fødsel.

Back
Topp