40 uker i dag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Og tre dager igjen til termindato!
Dette blir spennende, altså!
Har egentlig ikke tid til å føde før lørdag kveld

I dag er sofaen inntatt, ble litt for mye aktivitet i går, så da må man hente seg inn litt!
Hva gjør dere i dag?

Godt å passere 40 uker 
Gratulerer! 
Idag skal jeg til jordmor. Blir henvist til overtidskontroll på sykehuset til mandag tror jeg. Spent på om hun vil sjekke modning osv nå og evt strippe? Er det vanlig? Jeg vil uansett ikke at hun skal styre for masse... Det blir når det blir! Får heller strippe meg på mandag ;)
Ellers har jeg tenkt å få gjort litt småting. Lese litt pensum og rydde litt. 
Ha en fin dag 

Nærmer seg for deg og nå ja - jeg runder 41 uker i morgen jeg (tickeren min viser i forhold til mens-termin, ikke UL-termin) om han ikke kommer i dag... :D Og så langt ser det ikke ut som om det har tenkt å skje nei :P

lillepolly skrev:
Godt å passere 40 uker 
Gratulerer! 
Idag skal jeg til jordmor. Blir henvist til overtidskontroll på sykehuset til mandag tror jeg. Spent på om hun vil sjekke modning osv nå og evt strippe? Er det vanlig? Jeg vil uansett ikke at hun skal styre for masse... Det blir når det blir! Får heller strippe meg på mandag ;)
Ellers har jeg tenkt å få gjort litt småting. Lese litt pensum og rydde litt. 
Ha en fin dag 

Min jordmor stripper ikke, det gjør de kun på sykehuset ved/ over termin =) 
Lykke til på kontroll!!

Shauri skrev:
Nærmer seg for deg og nå ja - jeg runder 41 uker i morgen jeg (tickeren min viser i forhold til mens-termin, ikke UL-termin) om han ikke kommer i dag... :D Og så langt ser det ikke ut som om det har tenkt å skje nei :P

Da har du jo garantert babyen din veldig snart! =) 
Vært på overtidskontroll?

Sofa'n er inntatt her også! :) ..også skal vi til svigermor på middag etterpå. Deilig å slippe å lage middag! Eller, jeg liker å lage middag, men det blir jo så rotete på kjøkkenet :p lillepolly: lykke til på kontroll :) hi stripper sikkert om du er moden og spør henne om det!

Litt herlig å slippe middagslaging da! =) 
I morgen skal storebror overnatte hos mormor! Han gleder seg så utrolig masse!!!
Da blir det nok superenkel middag på oss her hjemme!

Woohoo! :D Det nærmer seg :))
Blir nokon spennande dager framøve.
Tenk at snart har alle herlige septemberdamene babyene sine <3 

Ja, tenkt at vi alle er i mål snart!!! =) 
JEg føler meg skikkelig lat som bare ligger på sofaen i dag... 
Blir altfor fort rastløs og får lyst til å gjøre ett eller annet. 
Vuggen er ferdig oppredd, kanskje jeg skal gå opp for å re opp sengen på rommet vårt, så er den klar også, og jeg føler at jeg har fått gjort noe

Fru H skrev:

Shauri skrev:

Da har du jo garantert babyen din veldig snart! =) 
Vært på overtidskontroll?

Tenker jeg ringer i morgen om det ikke er skjedd noe til da.

Spennende!!! =)

Fru H skrev:
Ja, tenkt at vi alle er i mål snart!!! =) 
JEg føler meg skikkelig lat som bare ligger på sofaen i dag... 
Blir altfor fort rastløs og får lyst til å gjøre ett eller annet. 
Vuggen er ferdig oppredd, kanskje jeg skal gå opp for å re opp sengen på rommet vårt, så er den klar også, og jeg føler at jeg har fått gjort noe

Her er det omvendt! Senga oppe er oppredd og fin, mens vugga i stua står ganske naken.. Kanskje jeg skal er opp den jeg og :) men holder på å pakke den berømte fødebaggen.. Men jeg finner ikke helt ut hva jeg bør ta med. Er jo under to år siden sist, så jeg burde jo ha en viss oversikt over hva jeg trenger.. Bah! Hva har dere pakka?

Jeg har vasket litt klær nå i dag for å få pakket det jeg mangler til meg selv. 
Det jeg har pakket er noen klær til babyen, inkludert hentesett, ammeinnlegg og toalettvesken står ganske klar.
Jeg skal også ha oppi bæretøy, men klarer ikke å bestemme meg for elastisk sjal, vevd sjal og/ eller ringslynge

Har også pakket et par bleier. Får jo på sykehuset, men, sånn tilfelle noen skift er like greit å ta på rommet, før vi skal dra eller liknende.
Må jo også ha med mobillader - viktig!!

Bæredings? Nei, det tror jeg ikke jeg får behov for.. Håper å kunne dra hjem etter et døgn :) mobillader ja, viktig.. Men den kan jeg jo ikke pakke nå. Ammeinnlegg og ammebh er på plass, hentesett og klær til baby er med. To joggebukser og to ammetopper. Blir nok bra :) nå ringte svigermor og lurte på om kommende storebror kunne overnatte det inatt.. Så da blir det sterk mat og sengekos i kveld! Hihi, praktisk om storebror allerede er borte.. Hihi!

Ja jeg håper jo jeg får et kortere sykehusopphold enn sist, hadde 5 overnattinger etter at storebror ble tatt med hastesnitt. 
Håper, håper, håper på vaginal fødsel og kjappere hjemreise denne gangen!
Men bæretøy skal med, uansett =) 
På barsel her er det ikke lov med besøk av andre enn far og eventuelle søsken, så vi må ned i kantinen om vi vil ha besøk av noen andre. Deilig å slippe den plastbaljen da, synes jeg =)

Er ikke lov med besøk her heller.. Hvor skal du føde, forresten? Men jeg syns det er litt gøy å trille rundt med det lille akvariet :p får håpe du kan føde vanlig denne gangen da! :) krysser fingrene for deg!

Så deilig å runde 40 uker:) jeg er 4 dager på overtid, og har vert hos jordmor i dag å blitt strippet. Det skal jeg ALDRIG gjøre igjen! Da venter jeg heller, for det var helt j******g vondt!

Jordmor sjekka modning idag. Jeg var moden og livmorhalsen har begynt å trekke seg tilbake, men hun fikk ikke sjekket åpning fordi hodet lå så langt ned at hun måtte bak hodet eller hva hun sa. Men ikke så farlig for meg. Spurte værtfall ikke om noe stripping slik som hun slet med å komme langt nok inn :p Hun var så rar når hun holdt på. Bet seg over underleppa ned på haka liksom og knep sammen øynene... Trodde det var jeg som skulle ha vondt jeg :p Jaja, hun er litt merkelig. Men jeg ble henvist til overtidskontroll på tirsdag 2. oktober da værtfall ;) Håper og tror noe skjer før da egentlig.

FlaksiMummy skrev:
Er ikke lov med besøk her heller.. Hvor skal du føde, forresten? Men jeg syns det er litt gøy å trille rundt med det lille akvariet :p får håpe du kan føde vanlig denne gangen da! :) krysser fingrene for deg!

Skal føde på Lillehammer :)

FlaksiMummy skrev:

Skal føde på Lillehammer :)

Back
Topp