40 dager til termin[:-]
Jammen ikke lenge igjen, jo!!
40 dager og 40 netter..
blir nok endel tenking nå, ja.. merker at hodet er fullt men samtidig tomt, på en måte..
min første fødsel, er litt skummelt å tenke på også.. jeg har faktisk ikke peiling på hva jeg går til! Men som mamma sier: det blir vel ofte ekstra mye styr i hodet på en første gangen, for selv om det er det vondeste som finst, så er det ikke så vondt likevel.. ikke etterpå..
tenker ikke så mye på smertene jeg.. de kommer når de kommer.. kynnerne har blitt litt vondere de siste gangene, selv om det er "lenge" igjen, men fortsatt står jeg ved at det er IKKE smertene som skremmer meg mest..
Det er ansvaret..
Plutselig skal jeg bli mamma til en bitteliten forsvarsløs baby..
ikke ei dokke som en kan legge unna,
ikke en lillesøster som mamma kan ta seg av når jeg ikke orker mer,
ikke en fetter som jeg kan levere tilbake når trilleturen eller barnevakt-kvelden er over,
men en baby som JEG må passe på.. 24/7..
DET er det skumle..
og JEG må plutselig være ekspert på barnet mitt..[8|]
Jammen ikke lenge igjen, jo!!
40 dager og 40 netter..
blir nok endel tenking nå, ja.. merker at hodet er fullt men samtidig tomt, på en måte..
min første fødsel, er litt skummelt å tenke på også.. jeg har faktisk ikke peiling på hva jeg går til! Men som mamma sier: det blir vel ofte ekstra mye styr i hodet på en første gangen, for selv om det er det vondeste som finst, så er det ikke så vondt likevel.. ikke etterpå..
tenker ikke så mye på smertene jeg.. de kommer når de kommer.. kynnerne har blitt litt vondere de siste gangene, selv om det er "lenge" igjen, men fortsatt står jeg ved at det er IKKE smertene som skremmer meg mest..
Det er ansvaret..
Plutselig skal jeg bli mamma til en bitteliten forsvarsløs baby..
ikke ei dokke som en kan legge unna,
ikke en lillesøster som mamma kan ta seg av når jeg ikke orker mer,
ikke en fetter som jeg kan levere tilbake når trilleturen eller barnevakt-kvelden er over,
men en baby som JEG må passe på.. 24/7..
DET er det skumle..
og JEG må plutselig være ekspert på barnet mitt..[8|]