40 dager igjen.....

Grete71

Forumet er livet
Tingen min sier 40 dager igjen til termin...... [&:] 40 usle dager.....!!!! Og hvis termindato er +/- 14 dager, er det plutselig bare 26 dager igjen.... Og da har det ikke blitt nytt år engang! Huff nå føler jeg at det går fort! Og med julestria i vente, går det vel enda fortere. Pynting til jul, pakke inn julegaver, lage litt julekaker og alt det som hører til.

Merker at lille Vetle vår begynner å få det trangt der inne. Bevegelsene er nesten de samme, men mye kraftigere. Han har ikke gitt meg direkte vonde spark, så han er snill der! [:)] han snur seg heller litt, slik at jeg får noen ekle, bølgende bevegelser i hele magen. Noe lignende den i Alien når den tingen kommer ut av magen på den mannen... [:o]

For 2 dager siden tror jeg at jeg kjente en tå!!!!? [:)] noen ganger kjenner jeg rompa øverst, andre ganger er det nok en fot. Og den gangen var det et eller annet på den foten....

Er jeg klar til dette, da? Tja....?! Tror da det? Føles uvirkelig noen ganger, kanskje fordi det er litt uforståelig at det faktisk er en baby der inne.... VÅR baby! Litt av meg og litt av pappa'n....

Det nærmer seg styggfort..... [&:]

Har bare to dager mer enn deg til termin![:)] Synes også tiden går fort, men innrømmer likevel at jeg har nedtelling. Største grunnen til det er at jeg da får forsøke å få kroppen til å fungere igjen. Er mektig lei av å ikke klare noenting og ha så mye vondt. Men for all del, det er bagateller! Jeg vet jo det bare er for en periode.

Og så venter jeg på at den lille skal snu seg rette veien! Ligger på tvers enda.

Mest av alt er jeg spent på hvem som er der inne, gutt eller jente, om h*n er frisk og hvordan søskenene vil reagere.

Lykke til i innspurten!

Ikke har jeg vært kvalm, ikke har jeg fått dilla på noe, ikke har jeg vondt noen plass..... Ikke noe særlig, i hvert fall. Begynner å bli trangt, kjenner jeg, og skal selvsagt bli godt å kunne bevege seg litt mer igjen.

Vi vet også at det blir en gutt, og han ligger med hodet ned. Det tror jeg faktisk han alltid har gjort. Snur seg sidelengs - det kjennes i hvert fall slik ut! [:)]

Er utrolig nysgjerrig på hvordan han ser ut....

LYKKE TIL du også!!! [:D]

55 dager igjen, jeg..

Det nermer seg, ja.. merker at jeg begynner å stresse litt med alt som ikke er klart iallefall [8|]

Har du så mye igjen? Egentlig trenger vi jo ikke alt på en gang.... [:)] en seng å sove i, evt.vogna, klær, dyne, stamp, og morsmelk. Da har vi vel det meste? [;)]

En seng å sove i har den lille ikke ennå..
Senga står flatpakka hos svigers - på østlandet (vi bor i Bergen)
Og noe sted å skifte bleier/bade den lille har vi heller ikke - badet vårt er så trangt[8|]

Blir spennende, dette..
Klær? tja.. litt iallefall, men vi vet ikke kjønnet, og det er jammen ikke lett å finne nøytrale klær til babyer lenger [8|]

Nei, det er ikke lett å finne klær. Finnes jo en del i grønt og gult, søtt med gult på små bebiser... [:D] baderomsgulvet fungerer vel fint som stellebord - bare å kjøpe en slik "madrass" til stellebordet og ha på gulvet. En venninne av meg hadde aldri noe stellebord, det gikk kjempefint! Da slipper du å tenke over om babyen kan falle ned når den blir større.
Med omsorg og kjærlighet går det meste! Den trenger nesten ikke noe mer! [;)]

Blir nok litt stelling på gulvet, ja[;)] og bading i dusjen, kansje? går det an?

Hei, jeg tror jeg henger meg på her jeg. Tenker også på at det bare er 40 dager igjen... Alt av utstyr er på plass og baggen min har jeg pakket opp til flere ganger[:D][:D][:D].

Håper at bebisen holder seg inne til over nyttår... hva tenker dere om å få i julen???

Best at h*n kommer etter nyttår, men blir nok like glad i en som er født i desember ;)

Ja, kjøp en slik badestamp, den går jo fint i dusjen. Eller på golvet, for den saks skyld. Er ikke noe problem! Kanskje det er mer behagelig å sitte på golvet og gjøre dette, også.

Bagen har jeg ikke pakket enda.... Begynner å haste litt, kan jo aldri vite når det setter i gang! Og jeg har fått det for meg at han kommer før termin.... Når termin er +/- 14 dager, er vi pluselig i 2005.... Jeg vil aller helst ha ham i 2006 pga skole og slikt, men kommer han før, ja så gjør det ingen ting! I romjulen, kanskje.... [:)] vil i hvert fall ikke feire jul på sykehuset.

Det tenker jeg også, helst ikke feire julen på sykehuset... Er så glad i julen, men kommer`n så går vel det greit også. Bagen og kameraet er i orden og står klart til avreise. Deilig å vite at man har kontroll på noe...[:D][:D][:D]

Jeg gruer meg faktisk aller mest til hvordan jeg skal få SOVE på sykehuset..... [&o] sover så utrolig lett, å må nesten ha det helt musestille når jeg skal prøve å sovne. Ser for meg at jeg kommer til å lengte hjem etter 1 dag.... Etter senga mi og kjente omgivelser. Litt skrål og ståk er det vel på en fødeavdeling? Uff, det gruer jeg meg til... Er jo noe som heter Fødeloftet, der du får eget rom, men der må du reise hjem etter 1 dag. Og siden det er første bebisen min, tror jeg ikke jeg tør det.... Har vel litt for mye å lære.

Klarer du ammingen greit og sånn så er det vel ikke noe iveien for å reise hjem etter en dag?

Jeg regner med å bli på sykehuset til jeg har kontroll på ammingen, og så drar jeg nok hjem til mamma'n min noen dager (som bor på samme sted som det sykehuset jeg skal føde) og så tilbake til Bergen etter det.. eller no sånn..
Ser det litt an, tenker jeg[;)]

Nei uff, vet sannelig ikke.... Jo, burde ikke være noe i veien for det, egentlig! Har jo en samboer som har hatt/har 3 barn, så han er jo ikke helt grønn han heller!!! Vi får nå se. Få'n ut først, i hvert fall! [:D]
I dag kom en venninne innom på arbeid, med strikket vognteppe - nydelig! Og bitteliten lue, jakke og sokker i blått i dukkestørrelse [:D]!, og hel dress i beige med kaniner og gulerøtter på. Hun ble overlykkelig over å kunne strikke til noen igjen, så hun begynte i sommer.... [:)] så jeg får nok ikke ha Vetle i fred, nei... Hun har 4 barn selv, fra 9-23, og er dagmamma for "en hel haug". Får ikke problem med barnevakt, nei! [:D]

Back
Topp