40/60

carpus

Forumet er livet
Hvor mange dager tilsvarer det?

Ingen som vet?

40% av 30 dager (snittlengde på måneden) er 12 overnattinger i måneden.
De fleste beregner jo samvær ut fra 4 uker, ikke 30 dager, og da blir det 11,2 dager - litt vanskelig.
Om du sier 12 overnattinger pr. 4 uker (28 dager) blir det 43% samvær.
Det veksler litt fra NAV-kontor til NAV-kontor hvorvidt de regner med 3 uker sommerferie og annenhver skoleferie i utregningen.

jeg har forstått det sånn at vi har en ca.40/60 ordning..her har fra 8 overnattinger i mnd...

ORIGINAL: Pontus

jeg har forstått det sånn at vi har en ca.40/60 ordning..her har fra 8 overnattinger i mnd...

8 overnattinger delt på 28 dager = 28%...
Dersom BF har barnet tre uker på sommeren og annenhver ferie/høytid blir tallet noe høyere.

ORIGINAL: Minerva

8 overnattinger delt på 28 dager = 28%...
Dersom BF har barnet tre uker på sommeren og annenhver ferie/høytid blir tallet noe høyere.

han har 2 uker på sommeren..annen hver jul, påske (og det har så langt falt på fars helg og gjør det i år igjen...)

her er det 10 netter i mnd. + sommerferie, annenhver jul, påske osv.

samme her

ORIGINAL: Alenemamma1

samme her

Dersom far har 8 overnattinger i måneden, tre uker om sommeren og annenhver høytid, blir det - ved et kjapt overslag - rundt 111 døgn i året.
Jeg tar utgangspunkt i 8x12, og legger til 15 netter - fordi vanlig samvær faller bort i de tre ferieukene (altså det skulle vært ca. 6 "vanlige" overnattinger, hvilket gjør at 3 uker bare gir 9 "ekstra" netter) og det samme gjelder for øvrige høytider/ferier. Mulig det blir nærmere 120 døgn, men det vil variere litt fra år til år.
Dette gir regnestykket:

111 overnattinger - eller, søren heller, la oss ta i og si 120 overnattinger i året / 365 døgn i året = 32,8%...

Dersom far har de fulle 3 ukene om sommeren, en skoleferie til og annenhver høytid vil han trenge ca. 10 overnattinger i måneden for å komme opp i 40%.
Noen NAV-ansatte oppgir at feriene ikke skal telles med i utregningen (at det som i bidragskalkulatoren er overnattinger pr. måned som teller), og da må de opp i 12 overnattinger i måneden for at det skal bli 40%.

Barnefar har nå beg, å bli vanskelig med samvær:(

han skal ha lillegutt i påsken, men da jeg skulle minne han på det for 2 dager siden fikk jeg beskjed om at, nei han skulle på ferie han i 3 uker fra siste uka i mars.
jeg ble helt satt ut, er dette noe han kan gjøre? bare bestille seg en tur i 3uker, og ikke bry seg om at han skal ha lillegutt i påaskeferien som da starter når han kommer hjem. og han har ikke tatt seg fri til det.

jeg starter på skolen nå og trenger virkelig fri de dagene han skal til faren....uff...
dette gjorde han ifjor og.

Så startet vi og snakke om samvær.

Etter som jeg har forstått, ( vi har 60/40 fordeling.)
så skal han ha guttungen 1natt i uken, og annen hver helg.?
Jeg tenker som da at den helgen han skal ha han, så putter vi inn den ene dagen i uka, inn i helgen.
Så det da blir en natt i uken den helgen han ska være hos meg, og fra torsdag til søndag når faren skal ha han.

men ifølge faren blir dette for mye?? noen som kan hjelpe meg her... :(

Prøvde å ringe familievernkontoret i hele går, men kom kun til svarer:(:(:(

samme her

Dersom far har 8 overnattinger i måneden, tre uker om sommeren og annenhver høytid, blir det - ved et kjapt overslag - rundt 111 døgn i året.
Jeg tar utgangspunkt i 8x12, og legger til 15 netter - fordi vanlig samvær faller bort i de tre ferieukene (altså det skulle vært ca. 6 "vanlige" overnattinger, hvilket gjør at 3 uker bare gir 9 "ekstra" netter) og det samme gjelder for øvrige høytider/ferier. Mulig det blir nærmere 120 døgn, men det vil variere litt fra år til år.
Dette gir regnestykket:

111 overnattinger - eller, søren heller, la oss ta i og si 120 overnattinger i året / 365 døgn i året = 32,8%...

Dersom far har de fulle 3 ukene om sommeren, en skoleferie til og annenhver høytid vil han trenge ca. 10 overnattinger i måneden for å komme opp i 40%.
Noen NAV-ansatte oppgir at feriene ikke skal telles med i utregningen (at det som i bidragskalkulatoren er overnattinger pr. måned som teller), og da må de opp i 12 overnattinger i måneden for at det skal bli 40%.

men her er samvær satt av retten..der står det 40/60 ...tors-mand. annenhver uke, 2 uker sommerferie og annenhver jul/påske...(høst og vinterferie når den tid kommer)

syns det er teit at nav gjør så forskjell når de regner bidrag

samme her

Dette gir regnestykket:

men her er samvær satt av retten..der står det 40/60 ...tors-mand. annenhver uke, 2 uker sommerferie og annenhver jul/påske...(høst og vinterferie når den tid kommer)

syns det er teit at nav gjør så forskjell når de regner bidrag

men er den ene dagen i uka tatt med i helgen da?

Back
Topp