40,5 i feber

tingeling1

Forumet er livet
Nora fikk feber i bhg i dag, og vi hentet henne. Nå på kvelden har jeg målt feberen til 40,5, og syns det er forferdelig høyt.... Blir bekymret... Har ringt legevakta da, de sa vi skulle se det an...men klarer liksom ikke roe meg helt... Vil ikke legge henne alene i senga si heller, redd hun skal få feberkramper....

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men....har dere opplevd at barna har hatt så høy feber? Tuva har aldri hatt så høy.....

Off stakkar liten.. Håper feberen går ned igjen like fort som den kom!
Her har mini aldri hatt noe høy feber så kan ikke svare på så mye mer...

Huff, så kjedelig! Håper hun blir fort frisk igjen, og at feberen går raskt ned!

Her har hun veldig sjelden feber, så jeg vet ikke hvor høyt det er vanlig å ha når barn er syke.

Emma har hatt så høy feber før.
men gikk over av seg selv i løpet av natta[:)]
får håpe den er borte i morra, god bedring til Nora[:)]

de sier jo at barn kan ha ganske så høy feber før de blir like slått ut som oss voksne....
har du gitt henne paracet eller noe feber nedsettende??

ORIGINAL: Bebibooms

de sier jo at barn kan ha ganske så høy feber før de blir like slått ut som oss voksne....
har du gitt henne paracet eller noe feber nedsettende??

Ja, ga henne paracet, men feberen har bare gått ned til 40..... Har lagt henne nå, men kommer nok til å fly ned mange ganger å sjekke....

Emma sitt høyeste var 40.2, men gikk ned i løpet av natta.. Men ble fortalt at jeg skulle gi annen hver med paracet og en englesk variant av ibux, slik at man kan gi hver 3 time.. (må jo go 6 time rom man gir av samma) så det gikk ned ganske "kjapt"

Her er det vanlig med så høy feber. Har vert oppe i 40,9 på det meste. Da gir jeg paracet og flytende ibux. Da går den fort ned. Men med bare paracet så går den ikke fort ned. Pass på å få i hun mye å drikke.

God bedring

Huff da... stakkar lille Nora..

Jeg har ikke opplevd feber over 40 her såh... hører jo dette med at barn skal takle mer feber enn voksne - men jeg slår meg liksomikke helt til ro med det...

Har feberen gått ned med paracet?

ORIGINAL: ..christine..

Her er det vanlig med så høy feber. Har vert oppe i 40,9 på det meste. Da gir jeg paracet og flytende ibux. Da går den fort ned. Men med bare paracet så går den ikke fort ned. Pass på å få i hun mye å drikke.

God bedring

Samme her..hvordan går det med henne i dag?

Hun er i mye bedre form i dag heldigvis! 38,2 bare i morges. Hun sov inne hos oss i natt da, syns det var tryggere [:)]

så bra at febern har sunket...[:D]

Bra at hun er på bedringens vei[:)]. Da kanskje er det håp for meg også - som har hentet Alis i bhg med feber... passer dårlig med eksamen over helgen og bortreist mann[&:]. Så om dette er døgngreie somgår så blir jeg litt mer rolig[8D]. Var flere barn som hadde hatt feber sa de i bhg...

Bra hun er litt bedre! [:)]

Her har det vært vanlig med over 40 i temp. Men det som gjelder er å ha rommet avkjølt, passe kald og våt vaskeklut på pannen/kroppen, febernedsettende og masse drikke! Gjerne saft på flaske, da blir det drukket mer enn ved bare vann[8D]

Back
Topp