40+2 eller 40+3?

gutt11og?

Elsker forumet
Ja, hvordan regner din lege/ jm svangerskapslengden?
Fant nettopp ut at legen min regner 40+2, men så vet jeg ifra forrige svangerskap at jm regner 40+3!

Og er der 40+3 som er det rette, så er jeg jo 12 uker i dag, og ikke i morgen :p
Jada, vet det ikke har noe å si sånn sett :p

Min lege regnet 40+4, så jeg blir ikke klok på dette. Noe som betydde at jeg var kommet en dag lengre i svangerskapet enn Babyverden regnet, men hadde termin en dag senere. Så jeg skjønner ikke dette. Får bare vente å se hva ultralyden sier.

Han satte terminen min til 14.november, så da regna han med 40 uker. Merkelig at ingen er enige :)

Merkelige greier. Veit at sykehuset her regner 40+3 også, og jm min jobber der i tillegg til i kommuna.. Men skal til jm om 2 uker, så får vel svar da;)

min sier jeg er 14 pluss 3 idag å termin 6 nov. men i følge BV har jeg termin 10 nov. blir ikke klok.

dette fikk jeg fra sykehuset så regner med de regner mest korekt, eller??

Aner ikke hva som er riktig! Men både BV, fastlegen og Ahus regner likt på meg! Jeg er 13+2 i dag og termin 18november

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

40+2 sa legen til meg. Men idiotisk at Norge liksom skal være så "spesiell" - i resten av verden er svangerskapet 40 uker :)

Back
Topp