40 +2 eller 40+3 ??

babyto

Elsker forumet
Var på ordinær ul i dag og fikk samme termin som menstermin. Men på sykehuset der regnet de 40+3 og sa de hadde gjort det i et år nå. Hvorfor henger bv etter med 40+2 ? (irriterer meg bare litt over den ene dagen som blir feil på nedtellinga på min side her[8D])

Både legen, jordmor på ul på sykehuset og jordmor på helsestasjonen her bruker 40+2.. [:)]

Her kom både jeg, prøverørsklinikken, BV og ultralyden frem til termin 4.mars...

MEN

Jeg, BV og legen min mener at jeg nå er 26+1
Jordmor mener at jeg nå er 25+6
Jordmoren på ultralyden + dataen hennes mener at jeg nå er 26+3

HVORDAN I ALL VERDEN???? haha...

Alle går utifra samme terminen, og alle vet dato for befruktning, hehe...

http://www.nsfm.no/esnurra/0.php <-- det er nytt, og ikke alle har tatt det i bruk. Men 40+3 er rett. [:)]

ORIGINAL: rodstilk

http://www.nsfm.no/esnurra/0.php <-- det er nytt, og ikke alle har tatt det i bruk. Men 40+3 er rett. [:)]

Irriterte meg over det samme og sendte mail til babyverden om det sist gang jeg var gravid..

De var ikke oppdaterte og hadde ikke peiling på hva jeg snakket om.

Men det er 40+3 som er riktig nå.

de har vistnok fått nye rettningslinjer på det ja

her føyde jordmor seg etter mine beregninger etter normalt 40+2[8D] men det gjør nok ikke se på sykehuset

noen land opererer ikke med 40+2 en gang, noen steder regner de 40 uker..

Men nå kommer jo sjeldent barn på terminen, de kommer når de vil

ORIGINAL: desire

Jada, vet det.

Men ser jo at mitt sykehus faktisk teller rett da iforhold til de nye retningslinjene. Så nå syns jeg BABYVERDEN kan henge med så det blir rett på min side også[:D]

ORIGINAL: Helene Burugle

Irriterte meg over det samme og sendte mail til babyverden om det sist gang jeg var gravid..

De var ikke oppdaterte og hadde ikke peiling på hva jeg snakket om.

Men det er 40+3 som er riktig nå.

Se der ja.
Men da synes jeg Babyverden kan henge seg med på de nye retningslinjene så slipper jeg å irritere meg[:D][:)]

Regna egentlig ikke med at jordmora vi var hos tok feil, hun er meget flink og har holdt på noen år for å si det sån[:)]

Norsk perinatalforening benytter 40+2

ORIGINAL: desire

Irriterer meg grønn over det utsagnet der, som veldig mange sier!
Nei! Det er ikke alle babyer som kommer når de vil derfor er det ganske viktig med en nøyaktig termin, så man ikke risikerer å gå alt for lenge over som i værste fall medfører fosterdød. Det er veldig mange gravide som må bli satt igang! Om babyen kommer når den selv vil hvorfor er det da så mange som må bli satt igang? Man har ett hormon i kroppen som skal startet fødslen men på mange så svikter dette hormonet og fødslen starter ikke når babyen egentlig er mer enn nok klar til å komme til verden.

Blir svangerskapene noen dager lengre hvert 10.år eller???

Diskuterer fremdeles med svigermor om at det ikke er 9mnd fra mens til termin jeg.[8|] Kan iallefall ikke si at det nå er enda en dag lengre...

Snurreren til jm sier at min termin er 40+3 [;)]

Men de andre er forskjellige..

ORIGINAL: Odin*s Mamma

Blir svangerskapene noen dager lengre hvert 10.år eller???

Diskuterer fremdeles med svigermor om at det ikke er 9mnd fra mens til termin jeg.[8|] Kan iallefall ikke si at det nå er enda en dag lengre...

Tja, si det. [:)]
Fått svar på spm mitt jeg, så det kan dere få diskutere dere grønn på[8D]

ORIGINAL: *Natta88*

det samme har jeg problem med. ul sa jeg var 19+3 da og termin 8. april. det vil si 40+3, men jordmor og bv teller 40+2. men det skal bli 40+3 overalt nå tydeligvis.

Ja det er jo litt fjernt at ikke alle kan følge det samme. Iom at det var et år siden de hadde begynt å bruke dette på sykehuset her så er det vel ganske påtide at de andre treige følger etter.[:)]

Back
Topp