40+2 eller 40+3?

*juli*

Flørter med forumet
Hvor langt er egentlig et svangerskap??

Sist jeg var gravid (i 2007) var svangerskapene regnet til å vare i 40 uker og 2 dager. Men min jordmor sier at dette har forandret seg siden den gang. Nå sies det at man visstnok varer i 40 uker og 3 dager..

Ikke at det er så viktig[:D] men hva sier deres jordmor?
Hun hadde til og med det nye "snurrehjulet" som går ut ifra at svangerskapet varer i 40+3. Ser at her på BV oppererer de etter 40+2....

Alt man skal spekulere i på en søndagsmorgen.....[;)]

Sykehuset her (jordmødre og gynekologer) bruker 40+3, mens legen bruker 40+2. Vil tro det er sykehuset som er mest oppdatert.
Men det er ikke større forskjell enn at BV sier jeg er 29+1 idag, mens sykehuset sier jeg er 29+2. Man går jo ikke lenger fordi, så skjønner ikke hvorfor de har forlenget det..

gynekologen min telte 40 akkurat.. så nå skjønner eg ingen ting :S

Ultralyd og jordmor teller 40+3 og legen teller 40+2.
Jeg har termin 17 juli og fikk "siste overtidsdag" den 31 juli - så på sykehuset er det da regnet 40+3 ....  

Har også fått utgangspunkt i 40+2 [:)]

Sykehuset her bruker nå 40+3 og legen på legekontoret 40+2.. Jeg går bare ut i fra hvor langt jeg er på vei jeg.. Men det blir litt tull med en dag eller to og gidder ikke rette på det lenger.. Sannsynligheten for at han kommer på dagen termin er jo likevel liten..

Jordmor bruker 40 + 2, men tror sykehuset bruker 40 + 3[:)] Ikke så nøye egentlig, terminen er uansett satt til samme dag[:)]

På sykehuset brukte de 40+2. Samme med legen. Men jordmora mi tror jeg bruker 40+3.

Spurte faktisk om dette da jeg var hor jordmor i uka som var og hun bruker 40+3, det er de nye rettningslinjene... sykehus bruker også dette

Sykehus og JM bruker 40+3 (JM min hadde også den nye "snurra". Men legen henger fortsatt etter med 40+2[;)]

Back
Topp