Barn nr 3? GRAVID

Drømmerom5

-21, -23
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
Hei! Ikke sikkert det er så interessant for alle andre, så denne dagboken blir nok mer for min egen del :Heartred Men i tilfelle noen titter innom:

TIDSLINJE
«oppdateres jevnlig»

2017 - Første SA
2018 - Andre SA
2019 - Ikke gravid (manglende menstruasjon)
2020 - Gravid med førstemann i slutten av desember (testet positivt i januar)
2021 - Fødte førstemann i september (termin i oktober)
2022 - Ingen prøving
2023 - Gravid med andremann i februar, født november (termin i november)
2024 - Ingen prøving
2025 - Gravid med tredjemann i desember
2026 - Termin september 2026

2025

JANUAR
- PP1 - ikke gravid
FEBRUAR - PP2 - kjemisk graviditet
MARS - PP3 - estimert EL 9/3 - ikke gravid
APRIL - Prøvepause
MAI - Prøvepause
JUNI - Prøvepause
JULI - Prøvepause (Midt i oppussing og flytteforberedelser) Vi har kjøpt oss hus!
AUGUST - Prøvepause
SEPTEMBER - PP1 (etter lang pause) - EL 11/9 - ikke gravid
OKTOBER - PP2 - EL 12/10 - ikke gravid
NOVEMBER - PP3 - EL 12/11 - ikke gravid
DESEMBER - PP4 - EL 18/12 - GRAVID

Da ble det en 2026 spire! :Heartred

MILEPÆLER

4+0 - 2/1-26 5+0 - 6+0 -
7+0 - 8+0 - 9+0 -
10+0 - 11+0 -
12+0 -
13+0 - 14+0 - 15+0 -
16+0 - 17+0 - 18+0 -
19+0 - 20+0 - 21+0 -

OTUL -
OUL -

Last edited:
PP3 - CD 6

Blødningene har endelig stoppet og jeg har tatt første eggløsningstest denne pp. Premom leser den til 0,31. Har også kjøpt inn termometer til temping, men merker jeg må venne meg til å bruke den. Prøver å finne hvilket klokkeslett på morgningen det er best å ta den. Har to små som våkner mellom alt fra 5-7 så er ikke så lett å bli klok på. Skulle prøve meg i dag tidlig, hadde alarm på 5, men da våknet eldstemann og skulle starte dagen 04:30. Ble så klart styrete med å få han tilbake i seng så den temperaturen utgikk. Jaja håper jeg finner en fin rutine på dette og at det blir til hjelp mer enn det blir til besvær.

Last edited:
PP3 - CD 19 - 1 DPO

Da ble det endelig en liten oppdatering her. Vi trodde egentlig denne runden ville utgå helt ettersom alle 4 her hjemme har ligget rett ut med sykdom i 2 uker. Men, har klart å ta en eggløsningstest hver dag (færre en jeg pleier) og fikk toppen på CD 17 (8/3). Akkurat slik som forventet. Det vil si at eggløsningen falt på CD 18 (9/3) og jeg er da 1 DPO i dag (10/3).

Til tross for null energi på oss begge to, fikk vi lagt aksjer dagen før og på eggløsningsdagen. Ble litt mer halvhjertet enn vi hadde ønsket, men glad vi ikke bare skrotet hele prøverunden. Vi har likevel ganske lave forhåpninger da vi egentlig var forberedt på at det ikke skulle bli noe aksjelegging i det hele tatt.

Tempingen gikk i vasken denne runden da vi som sagt har vært syke i 2 uker, og jeg har hatt feber som hadde ødelagt hele tempingen. Ser om det blir gjort et nytt forsøk eventuelt neste runde.

Jeg har alltid vært en av de som tester så tidlig som overhode mulig (og til tider enda tidligere også) men har bestemt meg for å la være å teste så lenge jeg klarer. Vi får nå se om det går eller ei men trenger ikke mer stress rundt prøvingen nå kjenner jeg.

PP3 - CD 27 - 9 DPO

Litt lite oppdateringer fra meg i det siste.. har prøvd så godt jeg kan å ikke tenke for mye på syklusen. Har dog tatt eggløsningstester, men pga sykdom og mye å ta igjen på jobb har det vært litt deilig å koble av prøvingen.

Vi fikk kun lagt to aksjer denne runden så har ikke store forhåpninger. I dag 9 DPO fikk jeg bare blenda tester. Tester igjen i morgen så får vi se om jeg bare forsoner meg med at det blir ny prøverunde i april :angelic:

IMG_2749.jpeg

PP4 - 16 dpo - 4+1

Da var jeg tilbake etter å ha tatt pause fra både prøving og forum i ca et halvt år :angelic:
Neimen rakk vi ikke få en 2026 spire før 2025 ble et lukket kapittel! Fikk Peak 17/12, eggløsning 18/12, fikk lagt aksjer 16, 17 og 18 og fikk veldig god følelse denne runden her.
IMG_5597.jpeg

Ettermiddag kveld 18/12 fikk jeg vondt i ryggen og husker jeg tenkte dette må være eggløsningen jeg kjenner. Så tenkte jeg ikke så mye mer på prøvingen da julen og alt som hører med tok oppmerksomheten min. Men jeg jobbet i romjulen. 27/12, 9dpo skulle jeg jobbe 12,5t og jeg slet med å stå.. hadde strålende smerter i ryggen og jeg måtte lene meg over ting gjennom hele vakten. Hadde også så forferdelig vondt i beina, men bruker vernesko så er liksom ikke så uvanlig. Samtidig er jeg vandt til lange vakter så litt rart var det jo. Når vakten var over og jeg skulle kjøre innom butikken på vei hjem, fikk jeg plutselig smertestråling i begge brystene. Da skjønte jeg noe var i gang. Fortet meg hjem, hev jakken på plass, sa så vidt hei til mannen og ungene før jeg løp på toalettet og tok en test. Testen viste den svaaaaakeste streken jeg har sett noen gang:

IMG_5C609622-D9BB-4C40-B340-4D57C1B83006.jpeg

Ropte på mannen og ba han forte seg inn på badet.. Spurte om han også så streken. Har dessverre ofte fått streksyn, så er liksom ikke gyldig før gubben bekrefter strek :hilarious:

Han ble litt satt ut av at det var en strek der og så på meg før han sa: Da blir det 3 kids da! Jøye meg.. skal vi virkelig ha enda en av disse gærningene? :laughing002

Så det var det! Legger ved litt tester som ble tatt frem til i dag, 16 dpo ❤️

Fikk Clearblue 1-2 uker når jeg var 10dpo og 3+2 uker gravid:
IMG_5568.jpeg

Fikk 2-3 uker - 15 dpo - 4+0 uker gravid
att.5VInj_zPxTrIOnMun3qjp1HR1sNjYszRFFYM3LpvKSo.jpeg

Tatt i dag, 16 dpo (ja er en skikkelig testetøs)
IMG_5596.jpeg

Har veldig mange tester igjen da jeg hadde samlet opp en god del til videre prøverunder, men de går ut får jeg eventuelt hadde fått bruk for de igjen.. så da blir det å teste videre. Følge med på stigning, og please testetrangen! ❤️ Har allerede bestemt meg for at dette skal gå veien! Så innen 14.September 2026 kommer baby nr 3 ❤️

PP4 - 17 DPO - 4+2

Våknet opp i dag med ordentlig kvalme slik jeg har hatt med alle mine svangerskap. Startet smått for to dager siden, men nå var det rett til doskåla og tømme ut magesyra.. Mannen jobber hele dagen i dag.. dro kl 08:30 og kommer ikke hjem før etter barna har lagt seg.. er sååå trøtt! så spent på hvordan dagen blir :hilarious:

Last edited:
PP4 - 18 DPO - 4+3

Kvalmen har virkelig tatt tak her.. har kastet opp 2 ganger allerede i dag, og kastet opp etter hvert måltid i går.. :sorry: Har legetime i dag, da jeg må følges tettere i svangerskap, så satser på å få noe kvalmestillende denne runden også. Forrige runde ga de null virkning så har ikke så store forhåpninger.. men ja, mulig jeg får helsekort i dag da! Så det er jo spennende. Føles alltid mer virkelig når det er på plass :Heartred

PP4 - 18 DPO - 4+3

Var hos legen kl 15 i dag, fikk resept på Xonvea 20mg hver kveld. Sykemeldt i en uke mens jeg tester disse igjen (gått på de i 2023 og uten særlig virkning annet enn stup trøtt) så blir det ny vurdering mot slutten av uken. Så da måtte jeg fortelle jobb. Gruet meg veldig men det gikk overraskende bra! Min nærmeste leder er veldig anti-kids da hun lever og ånder karrieren sin. Unger har hun ingen interesse for, av det hun har sagt til meg tidligere. Så var en smule nervøs for å fortelle at jeg skulle ha nr 3..

Kastet opp rett etter jeg stod opp, og etter hvert måltid i dag.. kvalmen er altoppslukende. Mannen har bursdag og vi hadde en liten feiring med litt kake og is, rakk å spise nest siste skjea før jeg måtte kaste alt opp igjen.. Ble så redusert så skulle bare slappe av litt. Sovnet i stedet ca kl 17 og våknet nå kl 21:30.. Så nå har jeg kjempe dårlig samvittighet overfor gubben som skulle få fri fra legging og rydding osv siden han hadde bursdag.. :sad010 Han sier det er null stress og jeg trengte å slappe av, men ååå har bare lyst til å grine! Fikk heller ikke helsekort av legen i dag.. så det var litt kjipt :( Det var dagens skikkelige klageinnlegg! :hilarious:

PP4 - 19 DPO - 4+4

I dag fikk jeg min første etterlengtede dye stealer! ❤️
IMG_5616.jpeg

Og bare for moro skyld måtte jeg teste med en eggløsningsstrips også da jeg har en hel boks igjen! Så ble litt sjokkert! Såå sterk LH test har jeg aldri hatt før :laughing002

IMG_5622.jpeg

Nederste testen er LH testen og verdiene i følge Premom :hilarious: Morsomt å se!

IMG_5625.png

Vedlegg

• IMG_5623.png
    IMG_5623.png
    1,6 MB · Visninger: 6
Back
Topp