4 month sleep regression

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvis du kjenner til denne delen av utvikling hos baby, husker du når denne søvnforstyrrede fasen begynte og viktigst av alt, når sluttet den?
Sønnen min sover og sovner i egen seng på sitt eget rom siden han var 2 uker. Han får kun måltider med mme. Han sov så godt hele natten frem til han akkurat var blitt 3 mnd. Spiste en gang, hendte tilogmed at han sov gjennom uten å spise. Ved 3 mnd startet urolighetene. Det er ikke like ille hver natt, men stort sett hver natt. Spiser 2 ganger, og resten av tiden våkner han av uvisse årsaker. Smokk og koseklut hjelper. Men det er påan igjen gjennom hele natten. Utrolig slitsomt...
Han er flink å sovne igjen, og flink å sovne selv i sin seng men våkner altså så altfor ofte. Og natten hans varer kun 12 timer hvis jeg legger han kl 18. Han avslutter natten ca kl 6 uansett.
Dette har nå vart i 6 uker ca og jeg har så lyst til å kunne se lys i enden av tunellen.

Når tar det slutt?:)
 
Her ble det mindre nattamming og lengre søvn i strekk både på dag og natt med begge rundt 3-4mnd alder. Men det var nødvendig med faste rutiner og tilrettelegging for lengst mulige søvnperioder, ellers ble det bare urolig utilpass unge.

Jeg vet ikke når det går over. Men trooor jeg har hørt folk si de slet i en måneds tid?
 
Last edited:
Her ble det mindre nattamming og lengre søvn i strekk både på dag og natt med begge rundt 3-4mnd alder. Men det var nødvendig med faste rutiner og tilrettelegging for lengst mulige søvnperioder, ellers ble det bare urolig utilpass unge.

Jeg vet ikke når det går over. Men trooor jeg har hørt folk si de slet i en måneds tid?
Ble motsatt hos deg da.:)
Har veldig gode rutiner og hatt det siden han var pitteliten. Var lett med han siden han sovnet selv i senga si.:)
Men nå virker hjernen hans overaktiv rett og slett og han våkner altfor ofte uten at han egentlig er våken. Han har jo natt.
Her har det vart litt over en måned nå så håper det tar slutt snart.:)
 
Min har sovet urolig siden tre mnd alder - er nå åtte mnd... Spiser ikke om natten lenger, men våkner flere ganger. Ser ut til at det begynner å gå seg til igjen nå. Tror det henger sammen med utviklingssprang, tilvenning til fast føde etc. Skjer veldig mye i denne perioden!
 
Min har sovet urolig siden tre mnd alder - er nå åtte mnd... Spiser ikke om natten lenger, men våkner flere ganger. Ser ut til at det begynner å gå seg til igjen nå. Tror det henger sammen med utviklingssprang, tilvenning til fast føde etc. Skjer veldig mye i denne perioden!
Oj det var lenge!:) ja jeg tror også det har med utvikling og som du sier så skjer der enormt mye i kroppen på de små.:)
Håper natten roer seg litt her før han blir 8 mnd. Hehe :)
 
Her startet det rundt 4 mnd (kanskje litt før), ble verre og verre frem til 6 mnd, da roet det seg mer igjen. Først nå (14 mnd) er hun like "enkel" som hun var før 4 mnd, ved at hun sovner selv i egen seng og sover (stort sett) hele natta.
 
Var rett over 4 mnd da han begynte å tulle på nettene. Skulle ha pupp hele tiden men ikke sulten. Prøvde grøt, legge han på eget rom og alle mulige triks. Tok over et år før det ble noe særlig søvn på meg igjen (men kan ha vært andre ting som forverret det, bla at det ble slutt mellom meg og faren).
Men har endt opp med en gutt som har vært en drøm å legge og sjeldent har våknet på nettene de siste årene.
 
Back
Topp