4-mndrs kontroll

Kvælpklein!

Elsker forumet
Idag har snuppa vært på 4 mndrs kontroll. Hun veide 5670 gram og målte 64 cm. Lang og smal! Alt var i skjønneste orden:-) Begynner og bli mer fart i henne nå, nysgjerrig og mer tålmodig på gulvet. Bikker fra side til side, men stopper i handa si. Ikke kjempetålmodig på magen, men hun har oppdaget at det går an å gripe etter leker når hun ligger den veien også. Løfter høyt opp når hun ligger på ryggen, hjelper skikkelig til når jeg skal løfte henne opp fra gulvet og fra senga. Småskeptisk til enkelte folk. Flere som har vært og vil dele?

10530 gram og 73 cm er godklumpen min blitt. :) Han ruller både rygg/mage og mage/rygg, griper etter leker og er en ufattelig blid og god sjarmør!! Blitt veldig tålmodig på gulvet, og han er blitt mye mer utholdende i mageleie. :)

Her var Levi 7260 gram og 65, 5 cm lang :)
Heilt passelig :) Han ruller fra rygg til mage, griper etter leker, hopper/står i fanget og åler seg framover og roterer i sirkler- han skal opp og fram med andre ord ;)

Vi var på mandag da var hu 3 måneder og 3 uker :) Vekt: 6290 og 61,9 cm :)
Hvor mange av dere har begynt med grøt eller smaksprøve? Føler de fleste på mi barselgruppe hadde begynt med litt grøt/velling.. Føler jeg vil fullamme så lenge som mulig.

Sitrondropset skrev:
Vi var på mandag da var hu 3 måneder og 3 uker :) Vekt: 6290 og 61,9 cm :)
Hvor mange av dere har begynt med grøt eller smaksprøve? Føler de fleste på mi barselgruppe hadde begynt med litt grøt/velling.. Føler jeg vil fullamme så lenge som mulig.

Han har smakt på litt frukt, gulrotpure og grøt, men bare 1-2 t-skjeer pr gang. Tror det kan være lurt med smaksprøver for å gradvis venne dem til annen smak og konsistens enn melk. Når man gir slike små smaksprøver kalles det fremdeles fullamming altså, det er først når man gir fulle porsjoner man ikke kan si man fullammer lengre. :)

I dag var det vår tur:) Snupp var 7075g og 62,5 lang. Han ruller ikke ennå, verken fra rygg til mage eller omvendt. Men han er stiv som en stokk og ligger lenge på gulvet og leker og prater ikke minst :)

Vi har heller ikke begynt å gi noe annet enn mm. Venter en mnd til tenker jeg. Tenkte jeg kanskje skulle begynne å bruke slike nett så han kan få smake litt banan, eple og drue o.l.

idag var vi. ho var blitt 7700 gram og 63,5 cm lang. så er ei go lita bolle. hehe. men som de seier bedre med for mye enn for lite;) her har ho ikke begynt å rulle enda verken fra rygg til  mage ell omvendt. men ho ruller seg på siden så er nok ikke så lenge igjen=)

Her var han 8000 g og 68 cm lang. Ikke begynt å rulle.veldig rolig og bedaglig gutt,hehe

Min lillemann var 7600 og 63,5 lang :-) Han er ikke bynnt å rulle over til magen ennå, men prøver fortvilt hver gang å blir kjempe irritert når han ikke får til, hehe, men det kommer seg nok snart :-) Skravler og ler, å hendene peives overalt eller er inni munnen ;-)

Mini her var 7100 g og 66 cm, lang og slank med andre ord :) Hun er ei rolig og bedagelig frøken som ligger godt plantet på ryggen. Hun er veldig tålmodig, kan ligge lenge alene og leke og hun smiler så og si konstant emoticon

Gutten min var 7480 gram og 65 cm på 4.månederskontrollen i dag :) Han ruller ikke fra magen til ryggen eller omvendt.

Back
Topp