4 mnd søvnregresjonen

Fire netter sov han litt lengre i gangen (to timer-ish). De siste to nettene er vi tilbake på amming omtrent hver time + mye våken fra rundt 5 på morgenen og utover :hungover: Flaks for disse små at de er så søte o_O:hilarious:
 
Gikk bra på kontroll! De glemte å skrive vekt, lengde og hodeomkrets på helsekortet, så det må jeg ordne på tirsdag. Men husker han var 65,x cm og hun sa at hodemål var bra. Spent på vekten!
Vi fikk også time på tirsdag til fysioterapeut her på helsestasjonen som skal sjekke låsninger og slikt. Håper de finner noe som kanskje kan være årsaken til at han aldri har slappet av når han har ammet (med mindre vi ligger), og det at han kun vil sove på siden. Legges han på rygg så blir han urolig ganske fort. Og fikk også tips at hvis han har låsninger så kan det være årsak til at han ikke er så glad i bil. Så vi får se :)
Ellers var han sterk og fin!

Så deilig at han sov 2t da! Sånt hjelper utrolig mye. Vekt er alltid spennende, krysser fingrene for at han har gått fint opp i vekt til 5 mnd kontrollen :)
Vi har vår 5 mnd kontroll 24 januar, spent på vaksine!

Mini våknet her i natt kl 5 pga tissebleie som måtte skiftes. Slet med å sovne igjen, tok vell 30 min. Men sov da til 7.45, så det var deilig.

Han sliter veldig med å finne søvnen på dagen også nå, og har lært seg en ny klagemetode med å gjenta "hmmmm/mmmmm" veldig ofte. Så det er jo gøy :dead:
Klager med engang han blir trøtt, som er så og si hele tiden. Blæh:wacky:

Hoho, om all denne nattamminga er slitsom, så er den tydeligvis bra for vektoppgangen hans tydeligvis. Var på 5mndkontroll idag. Lille her har gått opp nesten 900 g siden 4mndkontroll :D Ikke noe stress med innføring av fast føde med andre ord:hilarious: Så da tror jeg det blir bare å fortsette med fullamming fram til vi må innføre litt fast føde om en måneds tid.
 
Hoho, om all denne nattamminga er slitsom, så er den tydeligvis bra for vektoppgangen hans tydeligvis. Var på 5mndkontroll idag. Lille her har gått opp nesten 900 g siden 4mndkontroll :D Ikke noe stress med innføring av fast føde med andre ord:hilarious: Så da tror jeg det blir bare å fortsette med fullamming fram til vi må innføre litt fast føde om en måneds tid.

Såå bra! :Heartred
Håper mini også har gått godt opp i vekt :rolleyes:Ønsker å vente så lenge som mulig med fast føde, men må vi så må vi:)
 
Får håpe det :Heartred hvordan var vektoppgangen på 4mndkontroll?

Han var 7.5kg, så hadde gått opp 600g ca siden 3 mnd kontroll.
Fortsetter igrunn å synke litt, men de på hs ingenting så tenker det er OK. Han er snart på kurven han startet på ved fødsel da :hilarious:
Han er så aktiv og smilende, og har mange gode bæsjebleier og tissebleier heldigvis, så jeg er ikke bekymret :)


Screenshot_20200115-183249_Preglife.jpg
 
Han var 7.5kg, så hadde gått opp 600g ca siden 3 mnd kontroll.
Fortsetter igrunn å synke litt, men de på hs ingenting så tenker det er OK. Han er snart på kurven han startet på ved fødsel da :hilarious:
Han er så aktiv og smilende, og har mange gode bæsjebleier og tissebleier heldigvis, så jeg er ikke bekymret :)


Vis vedlegget 316881

Siden de ikke sier noe er det sikkert ingen grunn til bekymring, som du sier :) Håper du får fullamne så lenge som du ønsker :Heartred

Er det en app du bruker der du legger inn vektoppgangen?
 
Siden de ikke sier noe er det sikkert ingen grunn til bekymring, som du sier :) Håper du får fullamne så lenge som du ønsker :Heartred

Er det en app du bruker der du legger inn vektoppgangen?

Bruker preglife. Fin til både høyde og vekt. Og så kan du få informasjon om utviklingstrinn slik som du får i Wonder weeks :)
 
Back
Topp