4 mnd søvnregresjonen

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Er det noen her som opplevde søvnregresjonen da baby var 4 mnd?

Til dere som ikke opplevde det, hvordan merket dere at baby endret søvnmønster slik som vi har det? :)
 
Her sleit han med å falle til ro, krevde mer hjelp under selve innsovningen. Så da la vi han ca 1 time etter siste duppen. Fungerte kanon med å legge før:)
 
Her sleit han med å falle til ro, krevde mer hjelp under selve innsovningen. Så da la vi han ca 1 time etter siste duppen. Fungerte kanon med å legge før:)

Så deiligt at dere fant en rask og god løsning :)Mini legger seg allerede rundt kl 18 så håper ikke han må legges før :hilarious:
 
Er det noen her som opplevde søvnregresjonen da baby var 4 mnd?

Til dere som ikke opplevde det, hvordan merket dere at baby endret søvnmønster slik som vi har det? :)

Vi merket det vel noe, som i at han var urolig å legge på kvelden og noen hyppigere oppvåkninger etter han hadde lagt seg, men utover natta sov han greit. På dagtid slet han derimot veldig med å sove lenger enn 40 min, måtte hjelpes midt i lurene sine for å sove videre.
Vi merket mye mer ved 6 mnd, 8mnd og 12. Det finnes også noe rundt 18 mnd tror jeg, men den merket vi ikke like mye til. 12 mnd var absolutt verst på nattestid her.
 
Eldste begynte å våkne hyppig på natt, typ hver halvtime i et par uker før det roet seg. Husker ikke hvordan det påvirket dagsovinga.

yngste merket vi det kun på dagsovinga, våknet plutselig veldig lett av ting i noen uker.
 
haha, nei.... d er kanskje tidlig ja:hilarious: når er siste duppen a?

Ikke noe fast rutine enda, men den er ofte rundt kl 16 - 16.30. Så da begynner vi med pysj rundt kl 17.45 - 18.15.
Viss vi ordner duppene slik at den er rundt kl 15 og så prøver igjen rundt kl 17 så tar det veldig lang tid før han sovner, og sover da veldig urolig og rundt 20-25min istedenfor 40min. Så merker at han da er klar for seng og ikke en dupp til :hilarious:
Har forsøkt å få endret rytmen litt slik at han er klar for natta litt senere, men han er ikke helt klar for det enda. Hvem vet, kanskje leggingen blir automatisk utsatt litt nå rundt 4 mnd :D:angelic:
 
Vi merket det vel noe, som i at han var urolig å legge på kvelden og noen hyppigere oppvåkninger etter han hadde lagt seg, men utover natta sov han greit. På dagtid slet han derimot veldig med å sove lenger enn 40 min, måtte hjelpes midt i lurene sine for å sove videre.
Vi merket mye mer ved 6 mnd, 8mnd og 12. Det finnes også noe rundt 18 mnd tror jeg, men den merket vi ikke like mye til. 12 mnd var absolutt verst på nattestid her.

Aha, ja vi får vell stålsette oss for de neste periodene også :hilarious:
 
Eldste begynte å våkne hyppig på natt, typ hver halvtime i et par uker før det roet seg. Husker ikke hvordan det påvirket dagsovinga.

yngste merket vi det kun på dagsovinga, våknet plutselig veldig lett av ting i noen uker.

Hvordan sov den eldste før det da? Hadde h*n ingen oppvåkninger før? :)
 
Hvordan sov den eldste før det da? Hadde h*n ingen oppvåkninger før? :)

mjo, men kunne sove i 4-5 timer i strekk ihvertfall. Etter 4 mnd roet det seg til 2-3 timer i strekk, og slik var det helt til han bikket året ca :) Da begynte han plutselig å sove 4-5-6 timer i strekk. Når han ble 2 år sov han stabil i 11-ish timer stort sett :)
 
mjo, men kunne sove i 4-5 timer i strekk ihvertfall. Etter 4 mnd roet det seg til 2-3 timer i strekk, og slik var det helt til han bikket året ca :) Da begynte han plutselig å sove 4-5-6 timer i strekk. Når han ble 2 år sov han stabil i 11-ish timer stort sett :)

Så herligt da! :)
Mini våkner ikke når han er sulten, bare leter etter mat i søvne så jeg får gitt han mat før han våkner. Så han sover ofte fra 18-04, så ny bleie og få ut litt luft fra magen, og så sover han til 07 ca. Tiden 04-07 er veldig urolig søvn, begynner å kave litt hver time ca, så er ikke noe god søvn for meg å hente i den perioden vertfall :hilarious:
 
Merket ca likt på begge to. Begge begynte å slite med å sovne om kvelden og ikke minst at de ble sånne som sov bare 30 minutter av gangen. Minste går gjennom det nå, ser det helt tydelig. Nattesøvnen er heldigvis ikke berørt av det I grunnen, var ikke det på sønnen min heller.
 
Har ikke merket noe på noen av dem. Ingen av våre barn har hatt faste rutiner etter kl og heller fulgt med på babyens signaler. Vi fulgte rutiner og kl med nr 1 i ca 5 mnd og merket da at hu bare ble sint og frustrert og søvn var håpløst. Fikk beskjed av kjæresten til pappa å slutte med den kl følgingen på legging og dupp og plutselig la baby seg uten problemer. Med nr 2 og nr 3 har jeg bare fulgt dem uansett.
 
Tror og håper det er det vi opplever nå. Siden ca 2mnd har han vært vanskelig ift dagsoving. Men han har sovet bra på natt, bare 1-2 oppvåkninger på natt for mat. Nå gråter han og er lenge våken ved legging for natta og våkner en gang i timen for mat :wacky: Håper virkelig det bare er en fase og/eller første tann på gang :oops:
 
Tror og håper det er det vi opplever nå. Siden ca 2mnd har han vært vanskelig ift dagsoving. Men han har sovet bra på natt, bare 1-2 oppvåkninger på natt for mat. Nå gråter han og er lenge våken ved legging for natta og våkner en gang i timen for mat :wacky: Håper virkelig det bare er en fase og/eller første tann på gang :oops:

Får håpe det ja, tar på når de plutselig endrer søvnen sin sånn. Kanskje en kombinasjon av økedøgn/ødeperiode også? Mini våknet vell hver 1-2t i nesten 1 uke, ble slitsomt o_O
Går litt bedre nå heldigvis :)
 
Får håpe det ja, tar på når de plutselig endrer søvnen sin sånn. Kanskje en kombinasjon av økedøgn/ødeperiode også? Mini våknet vell hver 1-2t i nesten 1 uke, ble slitsomt o_O
Går litt bedre nå heldigvis :)

Godt å høre at det går bedre :) Mini her har holdt på sånn i en måneds tid nå tror jeg :wacky: Besteforeldre foreslår å innføre fast føde, men er skeptisk til om noen små smaksprøver på dag utgjør noen forskjell. De skulle kommet med en bruksanvisning disse søte små :wacky:
 
Godt å høre at det går bedre :) Mini her har holdt på sånn i en måneds tid nå tror jeg :wacky: Besteforeldre foreslår å innføre fast føde, men er skeptisk til om noen små smaksprøver på dag utgjør noen forskjell. De skulle kommet med en bruksanvisning disse søte små :wacky:

Haha, man er ikke ekte besteforeldre før man forslår at fast føde skal redde alle søvnproblemer :hilarious:
 
Godt å høre at det går bedre :) Mini her har holdt på sånn i en måneds tid nå tror jeg :wacky: Besteforeldre foreslår å innføre fast føde, men er skeptisk til om noen små smaksprøver på dag utgjør noen forskjell. De skulle kommet med en bruksanvisning disse søte små :wacky:

Fast føde er ganske tilfeldig tror jeg. For noen fungerer det, og for andre så blir bare natten værre:confused: Men det er ofte noe de eldre ikke tror på :hilarious:
Og ja, bruksanvisning hadde vært fint! :wideyed::Heartred
 
Back
Topp