4 mnd og smaksprøver!

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Noen som har begynt å la baby få smake på litt diverse?
I dag er Noah 4 mnd og skal feire med litt smaksprøver! :D

Nei, vi har ikke begynt enda. Snuppa ble også 4 mnd i dag, men veier 7.7 kg og klarer seg fint på mm så langt. Vi kommer også til å sikte mot "baby led weaning" når hun er ca 6 mnd eller senere om hun ikke viser interesse så tidlig :-) blir sikkert gøy!

3 mnd i dag og kommer ikke til å begynne med smaksprøver før hun er ca. 6 mnd :)

Vi har gitt banan smoothy og sviske smoothy som er beregnet på 4 mnd. Han er i dag 3 mnd og to uker. Han digger banan:p rart dette :p
Smak test. Så skal han få en ts. Med grøt nærmere 5 mnd

Eneste mini har fått smake på enda er en liten sup vann. Satt på fanget til pappan og gapa hver gang han tak mat i munnen eller drakk, så da fikk han smake litt av vannglasset. Det ble frøsa fort ut igjen, etterfulgt av mange grimaser ;) han får holde seg til mm lenge enda, er veldig fornøyd med puppen sin han. Er anbefalt å fullamme til 6mnd så da gjør vi det så lenge han er fornøyd og går opp greit i vekt.

Nei, vi har ikke begynt enda. Snuppa ble også 4 mnd i dag, men veier 7.7 kg og klarer seg fint på mm så langt. Vi kommer også til å sikte mot "baby led weaning" når hun er ca 6 mnd eller senere om hun ikke viser interesse så tidlig :-) blir sikkert gøy!
Ja det var også min plan, men Noah er allerede veldig interessert i å smake og tok faktisk sjeen selv inn i munnen sin :p i tillegg må jeg ta 600 mg ibux hver dag og det kommer jo i melken. Selvom de sier det ikke er farlig, så kan jeg ikke tro det er bra for han. Så når han viser interesse så tidlig så tenker jeg å prøve litt ihvertfall :)

Ja det var også min plan, men Noah er allerede veldig interessert i å smake og tok faktisk sjeen selv inn i munnen sin :p i tillegg må jeg ta 600 mg ibux hver dag og det kommer jo i melken. Selvom de sier det ikke er farlig, så kan jeg ikke tro det er bra for han. Så når han viser interesse så tidlig så tenker jeg å prøve litt ihvertfall :)

Syns det hørtes fornuftig ut. Er skeptisk til å ta smertestillende selv bare en gang innimellom jeg :-P tror ikke det er bra for dem jeg heller, men må man så må man :)

Syns det hørtes fornuftig ut. Er skeptisk til å ta smertestillende selv bare en gang innimellom jeg :-P tror ikke det er bra for dem jeg heller, men må man så må man :)
Ja, jeg tar ikke med mindre jeg må. Andre medisiner som hadde vært aktuell går ikke an mens man ammer i det hele tatt. Så da får det bli sånn. :) heldigvis syntes han det var kjempe godt og spennende :D

Her er hun 14 uker i morgen, men vi skal også begynne så fort hun er 4 mnd. Gjorde det med storebror også og det fungerte kjempe bra. Dessuten blir de ikke sååååå avhengig av mamma hele tiden heller når de begynner med annen mat...

Begynte med grøt for en stund siden. Med mye syre i magen som kom oppover halsen og lav blodprosent så tenkte vi å prøve. Han elsker grøt med mais og banan. Blir skikkelig forbanna når det er tomt og spiser litt mer enn en smaksporsjon 2 ganger om dagen. Gir jeg han mer så vil han ikke ha melk. Tenkte å prøve mer når han blir 4 mnd neste fredag. Men han elsker grøten så har der ikke travelt sånn sett. Storesøster begynte også med grøt tidlig men hatet det. Hu elsket mais pure, men det selges kun i Sverige.

Vi henger etter :P Lille er 3 mnd idag, så enda en stund før hun kan prøve :) tenker hun får nok smake litt innimellom fra 4 mnd alder, men måltider blir nok mm frem til 6 mnd :)

Vi begynner på søndag. Da er han 4 mnd. Han trenger sårt ekstra næring pga lav vektøkning, så gleder meg veldig til å starte med å introdusere fast føde.

2 uker til før han er 4mnd, men da begynner vi med smaksprøver :) vil fullamme til 6 mnd, men altså smaksprøver før den tid. Hs anbefalte å begynne så tidlig som mulig for å gi gode smaksopplevelser for baby samt gjøre overgangen til fast føde lettere for magen. Hørtes fornuftig ut i mine ører :) så bra N liker det!

Kommer litt ann på barnet. Storesøster fikk fort vondt i magen og likte ikke grøt. Så hu spiste ca 2 skjeer uansett hvor ofte hu fikk det osv. Lillebror elsker grøt og blir sint når der er tomt. Han vil bli mett på helt og holder ikke med kun smaksporsjon. Han får til han er mett ( en viss grense selvfølgelig) 2 ganger om dagen. Han blir ikke dårlig i magen av det, heller omvendt.

Back
Topp