4 mnd og over 9kg, normalt?

Audioslave

Forelsket i forumet
"lillegutt" her i huset var over 9 kilo på 4 mnd-kontrollen og 67cm lang. Er dette i overkant stort? Helsesøster sa at det var bare "fine greier" men blir nesten litt bekymra jeg..

Synes det så ganske normalt ut jeg da, for han er jo lang![:)]

oi, snuppa her var 8,5 kilo på 1-års-kontrollen! hehe. men så lenge helsesøster er fornøyd så regner jeg med det er heeelt i orden! helt sikkert en helt nyyydelig liten stor gutt:) og de legger jo gjerne på seg litt sånn i rykk og napp. så hun om han fulgte sin kurve? evt satt det inn i percentilskjema? 

Litt stor er han jo, men om han følger kurva si så er det vel greit [:)]
Min òg har alltid vert stor, var 4,5 kg og 55 cm når han var fødd, og  har sidan det følgt den øverste percentilen. Nokon ungar er berre litt forut for si tid [;)] [:)]

Ja han følger kurven sin på sett og vis, går som en pil oppover..hehe:) Familien på begge sider er også store må vel legges til. Ikke overvektige men høye og kraftige[:)] Blir bare litt bekymra når alle i barselgruppa og ellers de vi møter bare gisper når de hører hvor stor han er..

Han var 3500g og 51cm ved fødsel, men barnelegen mente han hadde gått ned de 14 dagene jeg gikk over tia. Han var veldig "romskinna" så hun sa at det var tydelig at han hadde vært større, men tært bort fettlagrene sine på overtid.. Huff akkurat det synes jeg er ekkelt å tenke på. Jeg krangla meg til igangsetting 14 dager over tia, og tenk om jeg hadde ventet lengre! Stakar lille fikk jo ikke det han trengte i slutten[&o]

Vart nyskjerrig og måtte sjekka korleis min var, var omtrent likt. 8,5 kg og 67 cm ved 4 mnd. kontroll [:)] Så vil seie din er heeeeilt normal [8D] [;)]

ORIGINAL: Audioslave

Ja han følger kurven sin på sett og vis, går som en pil oppover..hehe:) Familien på begge sider er også store må vel legges til. Ikke overvektige men høye og kraftige[:)] Blir bare litt bekymra når alle i barselgruppa og ellers de vi møter bare gisper når de hører hvor stor han er..

regulerer seg gjerne litt etterhvert også det der altså:) ville ikke bekymret meg når han bare er 4 mnd:)

Ja, det er det nok.[:)] Stor og god gutt, større enn mi lille frøken som er 7mnd og 6730gr og 68.5cm. Men så er mi i den andre enden av skjemaet.
Man trenger store og små barn for å få ett gjennomsnitt.[:)] Tror ikke du trenger beskymre deg, men vet det er lettere sagt enn gjort. Har beskymret meg mye over vekta til lille rusk, men av motsatt grunn da.

Hehe, frøkna mi var 68 cm og 7430 g på 8 mnd-kontrollen... Men hun er lita da, har vært det hele tiden. Jeg tenker at gutten din kanskje er stor for alderen, men vekten er vel ikke spesielt stor for lengden? [:)]

Eldste min var så stor da han var 4 mnd.

Er ingenting å bekymre seg for, han er jo lang også. [:)]

Og, jeg må legge til at du er veldig heldig som har ei fornuftig helsesøster! [:)]   Mi var helt teit, hun hang seg veldig opp i vekta på gutten min, og så ikke på at han var kjempelang itillegg... [&:]

Godt å høre at det ikke er heeeelt over alle støvelskafter dette da.. Lille store skatten min[:)]

Jeg synes det hørtes stort ut men det er nok fordi min gutt er ganske tynn, her var minien 7.2kg og 69cm når han var 4mnd.
Nå er han 12mnd og 9,5kg og ca 78cm. (han var 3310 og 51 lang ved fødsel 16 dager etter termin).

Men sålenge han følger sin egen kurve er det nok ingen grunn til bekymring, er sikker på at det er en nydelig liten stor gutt du har [:D]

på 5 mnd kontrollen her var mini 67 cm lang og 7,8 kg.
Syns 9 kg hørtes mye ut jeg da, men babyer er jo forskjellige[:)]

ORIGINAL: Bambling

ORIGINAL: *|Lene|*

Tuppa mi var 9,5 kg på 6 mnds kontrollen. Jeg og fikk mange kommentarer om de gode bollekinnene og runde lårene hennes[;)] noen ganger ble det litt mye kommentarer- men da hun ble 9 mnd fikk hun nyrebekkenbet + og det fortsatte med maaaange feberepisoder! Så da var jeg glad forat hun hadde litt ekstra å ta av. Nå er hun 2,5 år- 11,5 kg og 90 cm. Så de vokser i rykk og napp[;)]

Det er veldig deilig at de har mye å gå på når de blir syke! Her fikk han omgangssyken og fikk ikke i han mat på flere dager, men kunne ta det ganske med ro i forhold til noen som har en tynn baby fra før [:)]

Audioslave: Er sikker på at gutten din er rund og god og helt nydelig! [:D]

ja, huff. snuppa mi var jo undervektig i utgangspunktet og vært forferdelig mye syk. blir en ekstra ganske stor stressfaktor akkurat dette med vekta da..:/

Ja det er han virkelig! [:)] Skjekka babyboka mi fra da jeg var liten, og jeg var stor jeg også, 7700 på 4 mnd kontroll. Men på bildene ser jeg myyye større ut en Aron gjør. Merkelige greier det der. Han blir nok en kraftig og staut mann når han blir stor![:)] Like tøff som pappa`n[;)][:D]

Stor er han ja[:D] Men ikke unomrlat stort![;)] Han er jo veldig lang også. Flotte mål på gutten din! Får like mye kommentarer når barna er små også, så vet at det ikke er noe morsomt å få kommentarer hele tiden!

Storebror var 64cm og 7kg da han var 4 måneder.
Lillebror var 59cm og 5,8kg da han var 4,5 måned. Han ble født liten, men nå har han kommet seg inn på nederste del av vekstkurven[:)] Han er 1,5 år gammel.
Storebror var 9 måneder når han veide 9 kg, da var han 73cm lang.
Lillebror var 17 måneder når han veide 9 kg, da var han 75,5cm lang.

Det viktigste er vel at han følger sin egen kurve :) 

Så lenge han er frisk hadde jeg ikke vært bekymret. Min var ganske bollete på den alderen og det er jeg veldig glad for[;)] Fikk en del kommentarer på det, men gadd ikke å bry meg så mye om det.

Det er som flere sier her at det er bra de har litt ekstra når de blir syk da slipper du å være redd[:D]

Når han begynner å bevege seg så forsvinner nok en del av "valpefettet" som jeg kaller det[:)]

lillegull var 3 mnd når han var 9 kg og han er helt perfekt [:D] og har alltid vært perfekt [:D]

Back
Topp