Barnet mitt er nå 4 mnd.
Har hatt en din rytme på dagen, med lek og jevne dupper gjennom dagen.
Han kan også ligge på gulvet å leke alene en god stund mens jeg gjør husarbeid. Jeg leker selvsagt med han, mye, men han kunne fint ligge å sulle for seg selv.
Men de siste dagene er han blitt urolig og vil ikke ligge alene. Han ligger 2 min maks, før han søker etter meg. Og det blir raskt til hyling innen jeg rekker å komme bort. Det er så hjertekjærende. Samme med soving: duppene på dagen, så sovner han normalt fint selv. Noen gangen etter amming, mens andre ganger av seg selv på lekematten eller i vognen.
Men ikke nå.
Han er blitt ekstremt kontaksøkende og vil ha nærhet hele tiden.
Jeg ammer han og legger han, slik jeg pleier, i vognen eller vuggen så han kan sove videre, men han våkner med en gang. Og hyler. Så hjertekjærende at jeg plukker han opp.
Er dette utviklingstrinn? Et stadie?
Eller har jeg gjort noe galt, så han er redd for å bli forlatt?
Det er så krevende. Får ikke gjort noe husarbeid.
Koser meg med å ha han hos meg.. men det blir mye sitting her i sofaen da.
Bruker sele og sjal til bæring, men synes ikke det er praktisk til alt.
Har hatt en din rytme på dagen, med lek og jevne dupper gjennom dagen.
Han kan også ligge på gulvet å leke alene en god stund mens jeg gjør husarbeid. Jeg leker selvsagt med han, mye, men han kunne fint ligge å sulle for seg selv.
Men de siste dagene er han blitt urolig og vil ikke ligge alene. Han ligger 2 min maks, før han søker etter meg. Og det blir raskt til hyling innen jeg rekker å komme bort. Det er så hjertekjærende. Samme med soving: duppene på dagen, så sovner han normalt fint selv. Noen gangen etter amming, mens andre ganger av seg selv på lekematten eller i vognen.
Men ikke nå.
Han er blitt ekstremt kontaksøkende og vil ha nærhet hele tiden.
Jeg ammer han og legger han, slik jeg pleier, i vognen eller vuggen så han kan sove videre, men han våkner med en gang. Og hyler. Så hjertekjærende at jeg plukker han opp.
Er dette utviklingstrinn? Et stadie?
Eller har jeg gjort noe galt, så han er redd for å bli forlatt?
Det er så krevende. Får ikke gjort noe husarbeid.
Koser meg med å ha han hos meg.. men det blir mye sitting her i sofaen da.
Bruker sele og sjal til bæring, men synes ikke det er praktisk til alt.