4 ml

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Skal gi datteren min hostesaft.. hun skal ha 4 ml.. pleier å gi henne det vi engangssprøyte.. men den er selvfølgelig glemt igjen et sted.. så da lurer jeg på om noen vet hvor mye jeg skal gi på en skje.. som tilsvarer 4 ml?

[:)]5 ml pleier å være temmelig nøyaktig en ts. så om du tar bittelitt mindre enn en vanlig ts. så skal det være temmelig nøyaktig.

Bisolvon....

Har kastet esken skjønner du.. og på flaska er det minimalt med informasjon..

Men synes 4 ml er mye.... og mere enn hva en liten te-skje gir..

Hmmm

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]5 ml pleier å være temmelig nøyaktig en ts. så om du tar bittelitt mindre enn en vanlig ts. så skal det være temmelig nøyaktig.

kan det virkelig stemme? Synes det er så mye i sprøyten når jeg suger opp 4 ml jeg..

Uff.. nå får jeg litt kalde føtter her.. har gitt henne en hel skje jeg....

ORIGINAL: StineogLeah

ORIGINAL: Fridasinmamma

kan det virkelig stemme? Synes det er så mye i sprøyten når jeg suger opp 4 ml jeg..

Jeg sjekka jeg, og en ts var 5ml![:)]

Takk[;)]
Fant det ut.. får litt dårlig samnittighet nå[:(] Gitt for mye jeg nå...

ORIGINAL: StineogLeah

Jeg sjekka jeg, og en ts var 5ml![:)]

Takk[;)]
Fant det ut.. får litt dårlig samnittighet nå[:(] Gitt for mye jeg nå...

det er vel ikke den verste hostesaften å gi for mye av..så det går nok bra..[:)]

ORIGINAL: Bdancer

5ml er en barneskje (det er så mye tran hun tar). en ts er 2,5ml.
dette har jeg målt med sprøyte...

[:)]En mocca skje er 2,5 ml. En ts. er 5 ml. en barneskje er ca 7,5 ml og en ss. er ca 10 ml.
Dette er standard som står i kokebøker - og jeg har brukt doseringssprøyter for å måle det nøyaktig selv. Eldste sønnen min er født med en defekt i imunforsvaret - og vi har medisinert MYE - i maaaange år.

[:)]Jeg har sølv-barneskjeer i to str. Både 5 ml og 7,5 ml.
5 ml skjeene er best til barn under 1,5-2 år...

[:D]Jeg har også moccaskjeer i skuffen - og aner ikke hvorfor[8|]. De har en håpløs størrelse! Ikke brukbare til noen ting synes jeg - alt for små!![:D]

ORIGINAL: Mrs.B

ja en teskje vil nok passe[:)]

Jupp[;)] Skal holde meg til det i morgen

Back
Topp