4 måneder, sover plutselig dårlig

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
S. har blitt 4 måneder og i det siste våkner han minst 2 ganger hver natt og tar lengre tid før han sovner igjen. Kunne sove lenge før, opptil 5 timer uten å våkne. Nå legger han seg i 22 tiden og kl. 2 er våken, etterpå vanligvis kl. 5 igjen og jeg blir helt utslit... Sover i generelt verre en for noen uker siden. Er det flere som har det sånt?
 
Vi har det ikke slik. Men har hørt fra flere at det er helt vanlig...
vårs sover helt rundt så og si. Har hørt flere kommentarer på "bare nyt det, det gjorde våres og, før h*n begynte å sove dårlig igjen".
 
Jeg syns det går litt frem og tilbake jeg... Emilie har godt sovehjerte, så jeg har ingenting å klage på, men av og til blir det noen netter med flere amminger og mye skriking/sutring.
 
Her har vel B aldri sovet lengre enn 2-3 timer i strekk, med unntak av den ene gangen han sov 5 timer (når han var 5 uker ca).. Varierer en del her da.. Hvis han sovner 21-22 ca, så spiser han normalt kl 23-00, 02, 04 og 06 ca :p Og det går jo greit så lenge han sovner raskt igjen, men for litt over en uke siden var han skikkelig grinete og ville nesten ikke sove hver gang han våknet, og det ble ganske ille når han våknet hver 1-2. time :p
Når tror jeg det siste utviklingsspranget endelig begynner å slippe tak, men så har han selvfølgelig blitt litt forkjølet da.. :p
 
S. har blitt 4 måneder og i det siste våkner han minst 2 ganger hver natt og tar lengre tid før han sovner igjen. Kunne sove lenge før, opptil 5 timer uten å våkne. Nå legger han seg i 22 tiden og kl. 2 er våken, etterpå vanligvis kl. 5 igjen og jeg blir helt utslit... Sover i generelt verre en for noen uker siden. Er det flere som har det sånt?

Her er hun våken ofte 1-2t en gang om natten...helt håpløst, så vet hvordan du har det...
 
Les om 4 month sleep regression, ellers kan set være utviklingssprang. Var sånn her og, men går seg sakte men sikkert til.
 
Vi har det også sånn. Våkner hver 1-3 time om natta. Slitsomt.... Før kunne hun sove mellom 4 og 7 timer i strekk. Gleder meg til vi er der igjen.
 
Helt vanlig! 4month sleep regression kalles det. Vi er akkurat over kneiken, vært en slitsom måned!
 
Her har det vært likt siden hun var to mnd: sovner rundt 19/20, våknet 23/00, 2/3, 5/6 og vi står opp ca 8 hver dag. Hun gråter sjeldent men våkner for å spise litt og bare sjekke om jeg er der
 
Junior sover godt de første 2-3 timene etter at vi har lagt han i 19-tiden, men etter midnatt våkner han gjerne hver time. Amming er det eneste som får han til å sovne igjen, og det kan fort ta en time fra han våkner til han sover igjen... Han har gradvis sovet mindre og mindre både på dagene og nettene siden han ble født (da sov han jo døgnet rundt). Har sånn sett ikke merket noen plutselig endring, men håper selvsagt at det er 4 month sleep regression og/eller utviklingsspranget som gjør han så urolig om nettene for tiden. Da øyner jeg et lite håp om at det er over snart, og han begynner å sove mer sammenhengende på nettene. Hadde vært godt for a mor å få litt mer enn 3-4 timer søvn i døgnet :p
 
Sniker fra september her, men når lille ble rundt 4 mnd,begynte han å våkne annenhver time natta gjennom [emoji23] måner han litt over 5 mnd og har begynt å sove gjennom natta igjen ;)
 
Min på 4 mnd våkner gjerne en gang i timen, og vrir seg etter puppen... Sovner vanligvis fort igjen, men slitsomt er det likevel [emoji14] Håper han går tilbake til å sove hvertfall 3 timer i slengen igjen snart... :),
 
S. har blitt 4 måneder og i det siste våkner han minst 2 ganger hver natt og tar lengre tid før han sovner igjen. Kunne sove lenge før, opptil 5 timer uten å våkne. Nå legger han seg i 22 tiden og kl. 2 er våken, etterpå vanligvis kl. 5 igjen og jeg blir helt utslit... Sover i generelt verre en for noen uker siden. Er det flere som har det sånt?
Min hadde sovet 9 timer i strekk men for par uker siden våkner hun på natten vil ha pupp også skravlet hun minst en time etterpå...
 
Sniker fra november :) Gutten min sov natta over fra han va 3 dager han. La seg i 23 tiden, spiste litt i 06 tiden så sov han da til 11-13 tiden. Nå legger han seg halv 7, å våkner ca ved midnatt for å spise så i 4 tiden igjen før vi står opp i halv 8 tiden. Sovner nesten med engang igjen når han får mat om natta, så skal ikke klage når han sover såpass mye men kjenner jeg er ikke like opplagt som tidligere. :p Han blir 4 mnd på mandagen, så kan dette være 4 month sleep regression? :)
 
Sniker fra november :) Gutten min sov natta over fra han va 3 dager han. La seg i 23 tiden, spiste litt i 06 tiden så sov han da til 11-13 tiden. Nå legger han seg halv 7, å våkner ca ved midnatt for å spise så i 4 tiden igjen før vi står opp i halv 8 tiden. Sovner nesten med engang igjen når han får mat om natta, så skal ikke klage når han sover såpass mye men kjenner jeg er ikke like opplagt som tidligere. :p Han blir 4 mnd på mandagen, så kan dette være 4 month sleep regression? :)
Er nok det du opplever ja. Sikkert tungt når du er vant til at han sover hele natta, men hørtes utrolig deilig ut for min del :D jeg er heldig om jeg får to timer sammenhengende søvn :p
 
Vi hadde akkurat samme problem i den perioden. Her strakk det seg egentlig til litt over 5 mnd, men nå sover han godt igjen med kun en mating ila 21-08 :)
 
Vi hadde en periode etter 4 mnd, Snorre sov hele netter i 2 1/2 uke fra han var 4 mnd ..Men då plutselig endret han sovingen igjen og var /er våken en til to ganger om natta for å spise.
 
Er nok det du opplever ja. Sikkert tungt når du er vant til at han sover hele natta, men hørtes utrolig deilig ut for min del :D jeg er heldig om jeg får to timer sammenhengende søvn :p
Haha ja, er jo bortskjemt på søvn. Var det med storesøster også. :) Har jeg fått så lite søvn har jeg vært en zoombie :p
 
Haha ja, er jo bortskjemt på søvn. Var det med storesøster også. :) Har jeg fått så lite søvn har jeg vært en zoombie :p
Her har det heldigvis gått seg til. Vi var nok inne i four month sleep regression vi og. Virker som vi er ferdige med det nå :)
 
Vel, nå er vi 5 måneder men han fortsetter å sove korte perioder på natten, våkner minst 2 ganger for melk. Storesøster begynte tidlig å sove gjennom natten. Men de er jo forskjellige selvfølgelig.
 
Back
Topp