4 kilos vektøkning i uke 13

Guest
hei

Jeg er 157 og veide 48 kilo før jeg ble gravid. Idag er jeg i uke 13 og har gått opp 4, 3 kilo allerede.

Jeg trener på elixia 4 ganger i uka, på tirsdag trente jeg en time på elipsemaskin, på fredag 1 time elipse maskin, på lørdag 2 timer og 5 min på elipsemaskin og idag skal jeg også trene ca 1 time på elipse maskin. På tross av at jeg trener såpass mye kondisjon øker vekta,jeg skriver opp alt jeg spiser for å ha oversikt. Jeg er faktisk ganske sjokkert at jeg kan ha gått opp så mye fordi jeg spiser ikke mer enn jeg pleier.

Her om dagen da jeg stod opp kl 07 og skulle på jobb kl 08 spiste jeg følgende til frokost:

2 knekkebrød med leverpostei

2 timer etter det spiste jeg et eple

2 timer etter det var det lunsj og jeg spiste 2 knekkebrød med 3 stekte egg til, og et glass melk til

2 timer etter en banan

2 timer etter en porsjon kyllingsalat til middag

til kvelds, en banan og en yoghurt.

slik spiser jeg stort sett hver dag, samtidig som jeg trener 4 dager i uka på elixia. Har også en hund jeg går tur med en time hver eneste dag. trener totalt da 6-7 timer på elipsemaskin på elixia hver uke, samt at jeg går 6-7 timer tur totalt på en uke med hunden. Jeg er altså aktiv 14 timer i uka og spiser slik jeg har nevnt ovenfor, hvorfor er det da slik at jeg har gått opp 4, 3 kilo når jeg kun er 13 uker på vei.

Jeg skjønner ingenting, er helt fortvilet, for som du ser spiser jeg ganske sunt og er mer aktiv enn folk flest

Håper du kan gi meg svar på dette

hilsen fortvilet jente som er redd for å bli altfor tykk under graviditeten
 
Back
Topp