Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei
Fikk dere sett alle 4 hjertekammer?
Det fikk ikke vi Jordmor mente det var veldig mye skygge så ny kontroll på oss i uke 24.
Er det flere enn oss som har fått dette?
Jordmor så alle fire, men ble likevel henvist til diagnostisk ultralyd pga hjertefeil i familien og at hun ikke er hjertespesialist, og der var de kjempenøye, så frøkna i magen ble til slutt helt friskmeldt.
Var på diagnostikken 20+3
Hos meg kunne de ikke se hjertet godt nok, hun trodde hun kunne se alle fire - men var ikke helt sikker. Så skal komme tilbake neste uke for å sjekke hjertet på nytt igjen. Jeg var 17 uker på OUL, og vil være 19 uker på ny ultralyd.
Vi har vært tilbake på ny sjekk fordi det var for mye skygge til å se og han ville ikke snu seg uansett hva vi prøvde men når vi kom tilbake etter 2 uker så så vi alt
Pga morkaken som ligger på framsiden skygget den veldig over baby så hun slet lenge med å se det hun ville på hjertet, så vi skulle komme tilbake etter 2 uker. Men når hun var ferdig med alle mål ellers ville hun se en gang til, og da fikk hun sett det hun ville se.
Jordmor studenten vi var hos slet med å få gode bilder generelt og brukte altfor lang tid. Heldigvis hadde hun en veileder som dobbeltsjekket etter på, hun fikk gode bilder med en gang og fikk sjekket hjertet nøye. Ingen problemer
Men jeg skal inn igjen på undersøkelse i uke 24, men timen passet ikke så da blir det uke 25. Men det er fordi det er vanskelig å måle symfyse-fundus fordi jeg er overvektig.
Ikke helt det du spør om, men med vår forrige baby fikk vi vite at det var bilyd på hjertet så måtte på noen ekstrakontroller på sykehuset.
Der sa de at hjertekammerene ofte vokser i utakt så ene uken ser alt helt fint ut mens neste uke hørtes det ut som noe er gale.
Alt var bra og det har ikke vært noen kommentarer på hjertet i ettertid.
Kanskje ikke alle fire hjertekamrene er vokst like mye akkurat den dagen du var på kontroll