4. gangs gravid

Nøffe

Betatt av forumet
Flere enn meg som venter sitt 4 barn her ser jeg [emoji4] Hvordan går svangerskapet for dere hittil? Jeg har d egentlig ganske bra om dagen [emoji2] Men jeg lurer på om d er noen som vet om vi som venter 2, 3 eller 4 barnet trenger å ta glukosebelastningstest (eller hva d heter)? [emoji39] Vet at d kom ny regel om at førstegangs gravide som er over 25 år må ta d, men d gjelder vel ikke oss flergangsfødende?

Jeg venter mitt 5. barn, og har aldri tatt glukosebelastningstest.

Jeg venter mitt 6. og legen ville jeg skulle tatt den for første gang. Men jeg sa klart nei...
Og hun sa det er frivillig så jeg trengte ikke og forsvare meg. Har gode argumenter som jeg ikke vil skrive her ;)
Mulig det var pga alderen min den nå skulle tas...aner ikke. Har aldri hatt diabetes eller sukker i urinen osv.
Gravid eller ei...

Venter mitt 4 barn. Er mye dårligere nå enn hva jeg var med de 3 andre. Kan ikke huske at jeg var så uggen, sliten og dårlig så lenge med de andre. Jeg var bare kvalm i noen få uker, så var det over. Men nå...

Tror ikke vi må ta den. Og ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Har vært gravid 3 ganger tidligere, jeg tar ikke den bare fordi det kommer nye retningslinjer.

Får høre hva jordmor anbefaler, men håper jeg slipper [emoji28] Har jo litt høy bmi også, sp kanskje lurt å ta den. Men tenker at jeg skal jo levere urinprøve hver gang, og der kan dem jo se om d er svangerskapsdiabetes der også?

Sniker fra mars[emoji56]jeg er 4.gangs,å jeg fikk beskjed på sist kontroll nå at jeg må ta den [emoji848] virket ikke som jeg hadde noe valg,men at jeg måtte ta den.men hvis man har valg så skulle jeg gjerne takket nei [emoji56]virker som denne testen er pyton å langdryg [emoji85]aldri tatt den før.

Da får jeg bare vente å se da [emoji53] Har virkelig ikke lyst å ta den, men ‘’må’’ man så må man [emoji39] Vi må jo forsåvidt ingen ting, men om d er sterkt anbefalt så er d jo lurt å gjøre d [emoji4]

Dette sv.skapet har hittil vært det verste med kvalme , trøtthet og utmattelse.. heldigvis fått litt hjelp av afipran nå :) Har litt høy bmi så fikk beskjed om at jeg måtte ta glukose belastning, men fikk beskjed av min jordmor at hvis jeg var like uvel på den tiden. Kunne de ta en blodprøve isteden som skulle være like god :)

Går veldig greit. Må og ta den testen men jeg har tatt den før uten noen utslag. Så jeg tror jeg vil kreve blodprøve istedet=) Har ikke tid til sånt.. hehe

Back
Topp