4 dager over tiden og negativ test.. Noen som er gode på syklus her?

Alma30

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Ja. Da havnet jeg altså i denne merkelige situasjonen. Jeg fikk ei jente i september 2017, og har ikke gått på prevensjon siden.

Har sykluser på 34-36 dager. Første blødningsdag i siste mens var 6 desember.. Hadde samleie i romjulen, ca 26 desember. Enda ikke fått mensen. Negativ test på kveldsurin fredag. Negativ test på dag-urin i dag. Har vært hos legen å tatt blodprøve i dag, får svar i overimorgen.

Jeg kan vel ikke være gravid når jeg får negative tester? Tatt 3 tester som alle har vært negative, riktignok ikke tatt med morgenurin. Er det virkelig for tidlig å se noe på urinprøve nå? Jeg skulle jo hatt mensen for 3-4 dager siden hvis jeg har forstått dette rett.

Hjelp.
 
Noen ganger blir eggløsning forskjøvet og kommer senere enn antatt.
Da kan man være gravid og få negativ test på IKM,
eller man kan ikke være gravid men mensen kommer forsinket :)
 
Mensen kan bli utsatt pga sen EL ja. Hvis du ikke er sikker på om du har hatt EL og fortsatt ingen mensen ta ny test om en uke.
 
Noen ganger blir eggløsning forskjøvet og kommer senere enn antatt.
Da kan man være gravid og få negativ test på IKM,
eller man kan ikke være gravid men mensen kommer forsinket :)

Mensen kan bli utsatt pga sen EL ja. Hvis du ikke er sikker på om du har hatt EL og fortsatt ingen mensen ta ny test om en uke.

Eggløsning kan nok være på et annet tidspunkt enn det jeg opprinnelig trodde, det er en teoretisk mulighet. Men mensen har aldri vært forsinket før, aldri. Så dette er litt snodig. Trodde ikke EL bare ble forskjøvet sånn helt plutselig hos personer med regelmessig mens...? Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet... :(
 
Eggløsning kan nok være på et annet tidspunkt enn det jeg opprinnelig trodde, det er en teoretisk mulighet. Men mensen har aldri vært forsinket før, aldri. Så dette er litt snodig. Trodde ikke EL bare ble forskjøvet sånn helt plutselig hos personer med regelmessig mens...? Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet... :(
El er ingen garanti at den kommer punktlig. Kroppen er rar.
 
Eggløsning kan nok være på et annet tidspunkt enn det jeg opprinnelig trodde, det er en teoretisk mulighet. Men mensen har aldri vært forsinket før, aldri. Så dette er litt snodig. Trodde ikke EL bare ble forskjøvet sånn helt plutselig hos personer med regelmessig mens...? Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet... :(

Det kan være faktorer som fysisk eller psykisk stress, vektendringer som kan forlenge syklusen. Tiden mellom El og mensen bruker å være mer eller mindre den samme, kan av og til variere med 1-2 dager. Det har skjedd med meg at jeg ikke fikk EL og dermed ikke mens på 2 mnd i eksamensperiode i slutten av studietiden. Det kan skje med alle egentlig.
 
El er ingen garanti at den kommer punktlig. Kroppen er rar.

Kroppen er definitivt litt rar ja :p

Det kan være faktorer som fysisk eller psykisk stress, vektendringer som kan forlenge syklusen. Tiden mellom El og mensen bruker å være mer eller mindre den samme, kan av og til variere med 1-2 dager. Det har skjedd med meg at jeg ikke fikk EL og dermed ikke mens på 2 mnd i eksamensperiode i slutten av studietiden. Det kan skje med alle egentlig.

Ok! Kanskje desember-måned har tulla litt med systemet ja, er jo utvilsomt en litt stressende periode!
 
Du er i samme båt som jeg var i nettopp. Fikk bare negative tester rundt og etter ikm og dette visste seg at el var forskjøvet og mensen kom på CD 47. (Har vanligvis syklus på 30-35)
Vi bommet med andre ord på eggløsninga og vell så det :banghead:

Håper at egget har festet seg sent hos deg og gir positiv test snart :Heartred
 
Eggløsning kan nok være på et annet tidspunkt enn det jeg opprinnelig trodde, det er en teoretisk mulighet. Men mensen har aldri vært forsinket før, aldri. Så dette er litt snodig. Trodde ikke EL bare ble forskjøvet sånn helt plutselig hos personer med regelmessig mens...? Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet... :(

Jeg har også regelmessige sykluser, men denne syklusen slapp ikke egget før noen dager før jeg egentlig skulle ha mensen. Dette mest trolig pga bryllupsstress og sykdom. Så selv om det aldri har skjedd før, kan det helt plutselig skje
men ja, kroppen er snodig
Ønsker deg lykke til og håper på det beste!
 
Back
Topp