4 cm åpning ALLEREDE??

Butterfly1

Flørter med forumet
Hei.

Jeg var på legevakten i pga magesmerter... Greit å sjekke siden jeg er 27 uker på vei.
De tok en grundig sjekk av hjertelyden på fosteret og blodtrykket mitt. Hjertelyden fant han etterhvert...Alt ok der. Å blodtrykket var visst litt høyt...Men ikke mye.

Ble sendt videre opp på føden for å sjekke om vannet hadde gått for jeg har hatt endel trykk nedentil i 2 hele dager. De sjekket ph verdien i underlivet, utvendig og innvendig ultralyd. Alt så bra ut. Vannet hadde ikke gått. Fikk vite at jeg hadde 4 cm åpning...Å det var normalt i uke 27?????
Har hørt at flergangsfødende kan gå med 4 cm lenge..

NOEN SOM HAR VÆRE BORTI DET SAMME?
Merkelig...

Elisabeth1 skrev:
Hei.

Jeg var på legevakten i pga magesmerter... Greit å sjekke siden jeg er 27 uker på vei.
De tok en grundig sjekk av hjertelyden på fosteret og blodtrykket mitt. Hjertelyden fant han etterhvert...Alt ok der. Å blodtrykket var visst litt høyt...Men ikke mye.

Ble sendt videre opp på føden for å sjekke om vannet hadde gått for jeg har hatt endel trykk nedentil i 2 hele dager. De sjekket ph verdien i underlivet, utvendig og innvendig ultralyd. Alt så bra ut. Vannet hadde ikke gått. Fikk vite at jeg hadde 4 cm åpning...Å det var normalt i uke 27?????
Har hørt at flergangsfødende kan gå med 4 cm lenge..

NOEN SOM HAR VÆRE BORTI DET SAMME?
Merkelig...
( jeg er ikke flergangsfødende)

Oi!! Har jeg aldri hørt om.....

Ra2 skrev:
Oi!! Har jeg aldri hørt om.....

Nei, er jo veldig rart haha!
Skal jeg liksom gå i flere uker med 4 cm:P.
Har på følelsen av at hun kommer for tidelig.
Blir litt redd.
Men man må jo bare høre hva de på fødeavdelingen sier.
Men har jo hørt om andre som har hørt annet fra, lege, jordmord og fødeavdeling.
Så litt greit å høre hva andre sier..og andres erfaringer:).

Det har jeg heller aldri hørt om ?! Så rart da? Har du hatt noen form for rier eller kynnere da, ( må man ikke ha det for og ¨åpne¨ seg ) ? Du får vell bare ta det med ro og høre på hva legene sier, men gud så rart at man skal gå så lenge åpen da?? Hvordan er det med evt bading, sex o.l da ?? 

Dette syntes jeg høres merkelig ut, ble du ikke lagt inn til obs da eller?

Jeg har kynnere av å til. Men det er jo normalt rundt denne tiden i svangerskapet som jeg er i.
Ble ikke lagt inn til observasjon... Veldig rart ja =/... Samboeren var med på legevakt og sykehus. Trodde jo først jeg hørte feil. Men han sa 4 cm... Vet jo at noen går med noen cm åpning en stund før fødselen starter. Men Hallo.. Det var litt drøyt med 4 cm syntes jeg .. 

Har ikke jeg hørt om før heller...

Men du, jeg hadde 5 cm med min førstefødte etter 42 timer med rier og kom aldri lengre, så i beste fall kan du se på det som en bonus om du "bare" har 6 cm igjen når fødselen starter om 13uker :P

Har hørt att flergangsfødene kan ha noen cm åpning lenge før fødsel, men ikke så mye som 4 cm

des09feb12 skrev:
Har hørt att flergangsfødene kan ha noen cm åpning lenge før fødsel, men ikke så mye som 4 cm

Hun er ikke fleregangsfødende :)

*Mille* skrev:
Har ikke jeg hørt om før heller...

Men du, jeg hadde 5 cm med min førstefødte etter 42 timer med rier og kom aldri lengre, så i beste fall kan du se på det som en bonus om du "bare" har 6 cm igjen når fødselen starter om 13uker :P

Hehe. Ja, må nesten tenke sånn på det! heheh :)

marley88 skrev:
Det har jeg heller aldri hørt om ?! Så rart da? Har du hatt noen form for rier eller kynnere da, ( må man ikke ha det for og ¨åpne¨ seg ) ? Du får vell bare ta det med ro og høre på hva legene sier, men gud så rart at man skal gå så lenge åpen da?? Hvordan er det med evt bading, sex o.l da ?? 

Fikk ikke beskjed om å ta det med ro eller leve noe annledes enn vanlig. Så da regner jeg med at jeg kan leve normalt.... Bade og ha sex:)!

Hehe, okey. Men så rart da!!! Men som de sier du er jo ¨heldig¨ som bare har 5 cm igjen da ! :) Så lenge man kan leve normalt og alt så er det vell egentlig bare positivt :) 

Oi så skummelt. Men gått å høre at alt var helt fint hvertfall :) 
Men 4 cm åpning og gravid i uke 27 :S

Jeg har aldri hørt at dette er normalt! Har man 4 cm åpning er man vel i aktiv fødsel? Hadde det vært meg hadde jeg ringt til føden på nytt og bedt de lese opp det som er skrevet i journalen, det kan ikke stemme at de har sendt deg hjem med 4 cm åpning :s

Masse lykke til, håper du bare har hørt feil :)

Du er sikker på at du fikk beskjed om 4cm åpning? Siden de tok innvendig ul kan de ha snakket om 4cm livmorhals, for dette er heeelt vanlig i uke 27. Da kan du fortsette å leve normalt. Dersom du har 4cm åpning skulle de tatt det veldig alvorlig.. 

Enig med minibolle og blåveis! 4 cm åpning og ingen oppfølging høres bare feil ut i mine ører!

Det må ha vert lengden på livmorhalsen de snakket om dersom de ga deg beskjeden etter å ha sjekket med UL.
Åpning går ikke ann å måle med UL, da må JM/lege bruke hendene..¨:)

Ring å snakk med de så får du nok et greit svar :)

Takk for svar! Ble litt mer rolig nå.
Skal på svangerskapsundersøkelse i morgen.
Da regner jeg med at legen har fått fakset papirene fra sykehuset.
Sikkert livmorshalsen:)!!! Håper det :).
Men han målte ikke med ultralyd nedentil.. Han så at hun lå bra med ultralyd på magen ig nedentil:).
Så satt jeg i GU stol først.. Da sjekket han ordentlig om vannet hadde gått osv :)... å ph verdi...

Elisabeth1 skrev:
Jeg har kynnere av å til. Men det er jo normalt rundt denne tiden i svangerskapet som jeg er i.
Ble ikke lagt inn til observasjon... Veldig rart ja =/... Samboeren var med på legevakt og sykehus. Trodde jo først jeg hørte feil. Men han sa 4 cm... Vet jo at noen går med noen cm åpning en stund før fødselen starter. Men Hallo.. Det var litt drøyt med 4 cm syntes jeg .. 

Jeg var på sykehuset for en uke siden ca pga blødning. Da sa de at alt var som det skulle og at jeg bare hadde 3,5 cm åpning. Og det var visst ikke noe unormalt i det. var da 24 uker på vei. Så tror ikke du skal bekymre deg over 4 cm åpning. men ring til føden for sikkerhetsskyld og hør hva de sier. At du synes det var rart osv;)

Back
Topp