Bolli91
Flørter med forumet
Er veldig i tenkeboksen for tiden når det gjelder amming av snuppa på 4,5mnd.. Ammet storebror i 10 mnd uten noen problem.. Det Eneste som roet han når han var urolig var puppen.. Hun her er fullstendig motsatt.. Skriker ofte bare hun blir lagt til puppen og prøver å reise seg opp, noen ganger suger hun to ganger - skriker - suger to ganger til og blir hysterisk.. Dette er uavhengig om puppene er full eller tom.. Når melken til slutt kommer går det nedpå på høykant, men med en gang den slutter å renne fort blir hun sint og slipper taket, får hun derfor aldri til å spise helt "tomt".. Mistenker at hun da kun får i seg formelk og stimulerer for lite til produksjon.. I tillegg har hun lagt på seg litt lite hele veien.. Har nå begynt med fast føde, så håper det hjelper.. De siste dagene har vært ekstremt travle og jeg har vært nødt å ty til erstatning 1-2 ganger for dagen - har rett og slett ikke hatt tid til alt "tullet" ved puppen og det har blitt et skikkelig stressmoment (hjelper jo IKKE på utdrivingen).. Akkurat nå er det faktisk sånn at jeg gruer meg til hver amming så det jeg lurer litt på nå er om jeg bare skal gi opp.. Skal sies at jeg ammet broren til jeg var 6mnd på vei med hun her, og har derfor kun kort tid hvor jeg ikke har ammet de siste årene.. Men så er det jo ganske vemodig å bare gi opp.. Savner den nærheten og kosen ammingen var når jeg hadde storebror og skulle ønske jeg fikk det med henne.. Nå begynner han i bhg om en mnd så jeg håper jo det vil gi oss litt mer fred på dagtid, men det hjelper jo ikke akkurat nå.. Pumping orker jeg nesten ikke - hvis jeg ikke bruker syntocinon nesespray får jeg kun ut 5-10ml, så det er jo ikke vits i.. Med denne nesesprayen får jeg 60-80ml.. Men så skal man jo ha tid til all denne pumpingen også.. Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre og trenger litt råd og tips..