4+5 og opp i vekt.. allerede ?!

julina

Betatt av forumet
Nei nå forstår jeg ingenting....:smiley-angry017:p:p:p

Jeg er normalvektig. Ganske høy (174) og har ligget på 68kg som forøvrig er trivselsvekta mi. Jeg trener regelmessig og til tider ganske mye. Mye sykkel om sommeren og vekter om vinteren.

Nå la jeg på meg ca 2 kg i jula pga mye kos, og lite trening. Kom igang igjen i begynnelsen på januar og spinner nå inne ca 3 ganger i uka.
Jeg spiser normalt, godteri kun på lørdager. Sunne middager. Osv. Stresser ikke med å gå ned i vekt da jeg vet den alltid stabiliserer seg tilbake til det normale.

Gikk på vekta på søndag. 71 kg. Kjente et snev av panikk, men vet hvor flink jeg er med mat og trening, så tenkte det bare var tilfeldig og at det vil stabilisere seg.

Gikk på vekta igjen i går. 71,5.

I dag morges: 72!!!!!!!!!!!!!!!:help

Missforstå meg riktig nå. Jeg vet jeg skal opp i vekt ved svangerskapet, og har ingen problemer med det.
Men trodde vel i det minste dette skyldtes mage og mye større pupper?
Har ikke noe mage enda jeg...

Jeg la på meg ca 25kg (!!!) med datteren min.
Bekkenløsning, sykemelding, depresjon, dårlig forhold til pappaen... Mye sjokolade og null trening.

Håpet jo at ting kunne bli litt lettere nå?! :p

Er dette normalt ? Eller stresser jeg og samler vann pga dette?
 
Jeg spiste en del usunt 3-4 dager når jeg slutta å snuse ca 1,5 uke siden, men har holdt meg unna ting etter det. Vekta mi er +2kg fra normalvekta :s håper virkelig kroppen er mer vannholdig nå!
 
Tror "alt" er normalt når det kommer til svangerskap jeg... :p

Sånn fostermessig er det jo ingen grunn til å ha gått opp noe særlig ennå. Spirene er vel omtrent 1 mm store og veier ingenting, livmora er det vel heller ingen "tyngde" i foreløpig.

Men.. Kan jo være mange grunner til at vekta flytter litt på seg, ikke så lett å si :) Har for øvrig også gått opp litt siden jul, men tror det har mer med lite aktivitet å gjøre gitt.. (+ at jeg leste et sted at en sjokkis om dagen minsker risiko for SA, så DEN har jeg tatt på alvor!! hihi) :p
 
Det er kanskje noe vannansamling i kroppen din allerede? Jeg har aldri opplevd graviditet før, så det kan kanskje gå over litt etterhvert? :)

Jeg har ikke veid meg siden før jeg fant det ut, så jeg har ikke oversikt over vekten min.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jeg spiste en del usunt 3-4 dager når jeg slutta å snuse ca 1,5 uke siden, men har holdt meg unna ting etter det. Vekta mi er +2kg fra normalvekta :s håper virkelig kroppen er mer vannholdig nå!

Jeg har også slutta å snuse. men føler det går veldig greit. Har jeg en stressa dag så snuser jeg UNICO som ikke inneholder nikotin og tobakk.
Prøver å knaske på litt nøtter og frukt, og drikker mye vann dersom jeg kjenner sug.
 
Jeg har også slutta å snuse. men føler det går veldig greit. Har jeg en stressa dag så snuser jeg UNICO som ikke inneholder nikotin og tobakk.
Prøver å knaske på litt nøtter og frukt, og drikker mye vann dersom jeg kjenner sug.
Så bra at du har sluttet å snuse. :)

Hva er UNICO og hvor får man tak i det? ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Så bra at du har sluttet å snuse. :)

Hva er UNICO og hvor får man tak i det? ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app


Det heter visst ONICO. En boks med "porsjonssnus". Tror de selger på typisk Rema og Helgø? Jeg kjøpte på Spar butikk i går :) Ble tipset av en veninne. Var rett før jeg sprakk.. Så nå har jeg denne i veska i tilfelle jeg skulle bli skikkelig stressa.. Prøver å ikke bruke for mye av den, da det ikke er bra å ha noe under leppa der. Men det er hvertfall ikke tobakk og nikotin i denne.


Fant innholdsfortegnelse på nettet:
INNEHÅLLSDEKLARATION
Vatten Fibrer av havre och kakao Fuktighetsbevarande medel(E422) Smakförstärkare (koksalt) Surhetsreglerande medel(E504, E500) Salmiak Aromer inklusive rökarom

HALTER
Fukthalt 44 %, Nikotinhalt 0 mg/g, Salt 5 %
 
Hmm... Jeg tror kanskje, for min del, at jeg bare må la være alt. Men jeg respekterer absolutt det at du har gitt opp nikotinen! :-D Stå på! :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Hmm... Jeg tror kanskje, for min del, at jeg bare må la være alt. Men jeg respekterer absolutt det at du har gitt opp nikotinen! :-D Stå på! :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det beste er nok å la være ja :) Akkurat som e-sigaretter. Hva er poenget hvis man skal venne seg av?
 
Jeg tror at det er vanen som er vond å vende når det gjelder røyking. Det er jo vanskelig å ikke skulle nyte røyken etter middagen osv. Been there! Det var derfor jeg begynte med snus. Vanen ville jeg ha vekk. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jeg tror at det er vanen som er vond å vende når det gjelder røyking. Det er jo vanskelig å ikke skulle nyte røyken etter middagen osv. Been there! Det var derfor jeg begynte med snus. Vanen ville jeg ha vekk. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Samme her. Byttet ut røyk med snus.
Hadde egentlig vært bedre å bare slutta helt, men det såg jeg ikke får nå ;) ;)
 
Det beste er nok å la være ja :) Akkurat som e-sigaretter. Hva er poenget hvis man skal venne seg av?
Og er det egentlig veldig lite forskning på e-sigarett. Lest en god del om det. Mulig at det er nesten like mye skadelig! :confused:
 
Back
Topp