4+3 og menssmerter

Tullekopp

Flørter med forumet
Hei damer!

Her er min test fra i dag, 13 dpo (vanlig makesure). IKM er i morgen, og jeg har hatt to runder nå med ca 15 min kramper i mage og smerter i korsrygg, skikkelig menssmerter med andre ord! Er det normalt? Er 4+3 i dag, og blir jo bekymret :/

Vedlegg

• IMG_20220423_154150.jpg
    IMG_20220423_154150.jpg
    1,8 MB · Visninger: 21
I mitt første svangerskap hadde jeg ekstreme menssmerter fra rundt IKM som kom og gikk i bølger de første ukene. Har aldri kjent så sterke menssmerter, og i etterkant syntes jeg det lignet mer på rier. Men begynte aldri å blø, og smertene forsvant helt rundt uke 10. Ut ifra andres erfaringer også, får jeg inntrykk av at disse smertene er veldig vanlige i starten. Har vært flere tråder her inne tidligere ang sånne smerter, så du kan sikkert finne mange svar og erfaringer der:)

Enig med mummimamma. Helt normalt med sterke smerter (uten blødning). Er livmoren som utvider seg. Jeg brukte mye varmepute som smertelindring de første 3 mnd.

Jaa, hatt mye «menssmerte» med alle ungene det første trimesteret :)

Første graviditet hadde jeg så sterke menskramper at jeg dro på legevakta (var ikke noe galt ... ). Denne gangen hadde jeg det også, og for meg varte det til godt ut i uke 6 før krampene ble mildere og det gikk over til mensmurringer mot uke 12. Lykke til :Heartred

Jeg hadde helt ekstreme smerter de første ukene, som starta natta før positiv test. Det var vel rundt uke 7-8 at jeg endelig fikk sove en hel natt uten vondt. Nå er jeg 22+1 og alt er bra med baby. Det går jo dessverre ikke an å gi noen garanti for at alt går bra så tidlig som du er nå, men menssmerter eller ikke menssmerter har ikke nødvendigvis så mye å si for det. Håper det beste for deg! :)

Jeg hadde også helt ekstreme menssmerter de første ukene, frem til rundt uke 8 mener jeg. For min del endte smertene i en blødning 7+0, og så avtok de gradvis etter dette. Snuppa ligger og dupper i vogna ved siden av meg her nå:happy:

Back
Topp