4+1 og allerede kvalm og utslitt

Casso

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Septemberlykke 2021
Septemberskattene 2023
Hei dere:-)

Er i dag 16 dpo. Testet positiv for noen dager siden. Føler behov for å sove hele dagen! Det fører til dårligere søvn om natten, våkner derfor hver natt i 4-5 tiden. Får ikke sove igjen før ut på formiddagen. Er også ganske uggen/ kvalm. Flere som har hatt det lignende?
Tips for bedre søvn settes stor pris på:-)

Det høres ut som ganske normal form for 1. trimester det der :joyful:
Jeg tvang meg selv til ikke å sove på dagen/tidlig kveld, og isåfall bare 20 min. Har en fra før, og da må jeg prioritere å sove mest på natta. Men, så våkner jeg ofte for å tisse - og da er det ikke like lett å sovne igjen. Dårligere søvn er egentlig også et vanlig symptom i svangerskapet, enten det er konkrete plager eller bare søvnløshet. Men ikke å sove på dagen er det eneste som kanskje kan hjelpe.
En tur ut i frisk luft hjelper både for kvalme og trøtthet, om det så bare er å gå en tur rundt huset :)
Spis ofte, spis litt før du står opp og sørg for ikke å få lavt blodsukker er mine beste tips mot kvalmen.

Lykke til med svangerskapet:Heartpink

Å som jeg kjenner meg igjen. Dessverre er det hormoner som gjør at man er trøtt så selv om man sover nesten døgne rundt vil man fremdeles være like trøtt. Det å komme seg ut hjelper på både trøtthet og kvalme, selv om man tror man ikke orker så blir det bedre bare man kommer seg ut. Kvalmen blir verre av lavt blodsukker så mat hjelper faktisk mot kvalme, ofte, men lite er ofte det beste. Mange foretrekker «tørr» mat som knekkebrød eller kjeks (gjerne salte) eller mat uten mye krydder, her må du prøve deg litt frem. Hvis kvalmen blir for ille så finnes det kvalmestillende.

Hei dere:)

Er i dag 16 dpo. Testet positiv for noen dager siden. Føler behov for å sove hele dagen! Det fører til dårligere søvn om natten, våkner derfor hver natt i 4-5 tiden. Får ikke sove igjen før ut på formiddagen. Er også ganske uggen/ kvalm. Flere som har hatt det lignende?
Tips for bedre søvn settes stor pris på:)

Tusen takk for gode tips!! Skal prøves. Har i tillegg fått en helsikkens soppinfeksjon som klør så jeg blir gal om natten. Det gjør ikke akkurat søvnen bedre:-/ men så lenge jeg er gravid skal jeg holde ut all slags plager!!

Å som jeg kjenner meg igjen. Dessverre er det hormoner som gjør at man er trøtt så selv om man sover nesten døgne rundt vil man fremdeles være like trøtt. Det å komme seg ut hjelper på både trøtthet og kvalme, selv om man tror man ikke orker så blir det bedre bare man kommer seg ut. Kvalmen blir verre av lavt blodsukker så mat hjelper faktisk mot kvalme, ofte, men lite er ofte det beste. Mange foretrekker «tørr» mat som knekkebrød eller kjeks (gjerne salte) eller mat uten mye krydder, her må du prøve deg litt frem. Hvis kvalmen blir for ille så finnes det kvalmestillende.

Tusen takk for svar :-) Må sikkert kjøpe inn en del «tørr» mat som jeg stående hjemme og på jobb!! Lurt å være forberedt :-)

Back
Topp