4 årskontroll

*Gullungene*

Forumet er livet
Flere som har vært på det?
Her på helsestasjonen bruker de å ha 4årskontroll når de er
4.5 år, men jeg spurte om å få det litt tidligere (med tanke på språkutv.)
I.f helsesøster lå hun langt fremme motorisk, og hadde fin finmotorikk og godt syn (tok synsprøve med lapp for øyet).

Hun er nå 107.5 cm og 19 kg.

Hvor lange/tunge er deres små håpefulle?

Gustav er omtrent som Nora. Kanskje en centimeter kortere.

Her har vi ikke fått innkalling til fireårskontroll enda, håper det kommer snart. Johanna er ca 104cm og veier vel rundt 16 kilo tror jeg

Har ikke fått innkalling her heller. Jeg er spent på hvor lang og tung Mina er, for hun er nok en liten 4 åring. Så jeg helt klart på ønskelisten til gaveringen i str på klær[8D] Vi har jo akkuratt startet med str 98 vi[:D]

ORIGINAL: oslojente1980

Har ikke fått innkalling her heller. Jeg er spent på hvor lang og tung Mina er, for hun er nok en liten 4 åring. Så jeg helt klart på ønskelisten til gaveringen i str på klær[8D] Vi har jo akkuratt startet med str 98 vi[:D]

barn kommer i så mange forskjellige størrelser. Har et vennepar, hvor datteren er et halvt år eldre enn august, og forrige dagen spurte de om vi hadde arveklær i størrelse 98... jeg sa at jeg må se, for Johanna bruker noe av det selv ennå

Av en eller annen grunn så kommer de og har 4 årskontroll i bhg hans, altså felles for 4 åringene. [&:][:)] Det blir rund 23 september en plass, husker ikke helt. 

Veide han for ikke lenge siden, da var han 17,8 og 103 cm lang. [:)]

Solveig har ikke vert på kontroll enda. *huske å ringe helsestasjonen*
Men på vekta her hjemme viser den 17 kg[:D]

Tror det varierer litt med tanke på den 4års-kontrollen.
Noen har ved 4 år, andre ved 4.5 år.
Jeg bestilte time selv, men om jeg ikke hadde det, så
hadde jeg nok fått inkallelse?!?

Vi skal nå litt uti september - det er vanligst å ha når de er akkurat rundt 4 år. Det blir det samme kontrollen med syn o.l.

Jeg har en liten 4-åring - for hun har såvidt bikket 100 cm tror jeg og er vel ikke mer enn 13-14 kg. Men når det gjelder utvikling tror jeg hun ligger bra an. Jeg har ikke for vane å sammenligne barna mine, men siden jeg har ei jente som ikke har følgt utviklingen så vet jeg sånn noenlunde hva som forventes.

ORIGINAL: *Flatula*

Av en eller annen grunn så kommer de og har 4 årskontroll i bhg hans, altså felles for 4 åringene. [&:][:)] Det blir rund 23 september en plass, husker ikke helt. 

jeg tror det er fornuftig jeg, og skulle ønske de gjorde det her også, men det gjør de ikke. Å ha kontrollen i barnehagen gjør at de får se barna i en vant setting, og det er lettere å gjøre en evaluering når barna er trygge og i kjente omgivelser... i alle fall er min fireåring slik at hun blir litt blyg og tilbaketrukken om hun føler at hun er veldig satt under lupen, og det kan fort være tilfelle i en en-til-en situasjon med helsesøster på et fremmed kontor

ORIGINAL: lenemor

jeg tror det er fornuftig jeg, og skulle ønske de gjorde det her også, men det gjør de ikke. Å ha kontrollen i barnehagen gjør at de får se barna i en vant setting, og det er lettere å gjøre en evaluering når barna er trygge og i kjente omgivelser... i alle fall er min fireåring slik at hun blir litt blyg og tilbaketrukken om hun føler at hun er veldig satt under lupen, og det kan fort være tilfelle i en en-til-en situasjon med helsesøster på et fremmed kontor

Er i grunn enig med deg, Lene.
Bare ikke at man skal ta alle samtidig.
Synes det var veldig fint at Nora fikk tid bare sammen med
helsesøster, samtidig fikk hun ikke sett henne i samspill med
andre, og de tingene hun spurte om var vante ting for henne,
så hun fikk ikke utfordringer på språket, slik hun får i bhg.

ORIGINAL: *Gullungene*

ORIGINAL: lenemor

Er i grunn enig med deg, Lene.
Bare ikke at man skal ta alle samtidig.
Synes det var veldig fint at Nora fikk tid bare sammen med
helsesøster, samtidig fikk hun ikke sett henne i samspill med
andre, og de tingene hun spurte om var vante ting for henne,
så hun fikk ikke utfordringer på språket, slik hun får i bhg.

Det hadde kanskje gått an at helsesøster kunne observere barna litt i fellesområde først, og så kunne en og en komme inn på et egnet rom i barnehagen for en-til-en-tid etterpå...

[:)][:)] Blir nok bra det. Egentlig enig med deg lenemor, når jeg får litt synspunkter fra andre. Var bare litt uvant [;)] Blir spennende 

Leah har heller ikke vært på kontroll enda, og heller ikke fått noen innkalling .. Bør kanskje ringe da? [:)]
Men hun er ca 103,5 cm og veier 16,4 kg [:)] (Målte dette hjemme, akkurat NÅ [8D])

Back
Topp