4-årsbursdag!

SuperBerta

Glad i forumet
Ja, hvordan skal dere gjøre det? Morsomt å høre hva slags planer dere andre har..[:)]

jeg tenkte å kjøre prinsesseselskap jeg - alt i lilla og rosa - streamere, ballonger, duker, og selvsagt kroner. Satser på pølser og pizzasnurrer, og prinsessekake (sjokoladekake med mmf eller marsipan), og sikkert rosa gele (kanskje med farget vaniljesaus?)

Underholdning - vel, jeg tenkte vi kanskje skulle prøve oss på fiskedam, og flasketuten peker på ved gaveåpning, så får vi se om vi kanskje har vær til å løpe litt i hagen... det er jo tross alt bare to timer det er snakk om

Har ikke helt bestemt meg men tror det blir sjårøver fest i år også.
Så blir sjokoladekake skip, pølser, vafler.
Så blir det skattejakt der de skal finne den store kisten med gullpenger. Flasketute peker på når man pakker opp gaver.

Blir nok barneburasdag + familiebursdag her hjemme.
Har en viss misstanke om at snuppa ønsker seg
prinsessebursdag (i år også...)
Men i år ville hun ha lilla kake, ikke rosa..hehe [8D]

Vi skal også ha både for vennene hennes og for familien..

Hun vil ha Dora-tema, så litt Dora-stæsj må vi finne.. Også tenkte jeg på skattejakt, kanskje reven Rappo skal få skylda for å ha stukket av med skatten? Også kan jeg lage et enkelt kart som de kan "rope" på? Hmm.. ikke dumt..[:D]

Vi skal ha det på dagtid en søndag, så jeg er litt usikker på mat, noe lunsjaktig tenker jeg.. Bertine får velge hva slags kake vi skal ha, også blir det nok noen av Almyridas muffins, for de er jammen gode! Så blir det en del oppkuttet frukt.. [:)]

Her blir det feiring i lange baner for å si det sånn, siden vi har så liten plass. Blir fering for venner og familie i flere omganger.

Mina har valgt ut Tingeling servietter, kopper og tallerkner. Baker sjokoladekake og har kanskje gele. Mina liker ikke kaker, men gele liker hun

Her blir det jenteselskap med 6-7 jenter en eller annen dag [;)]
Og ho har bestamt seg for at ho skal ha Jørdbær Mathilda
som tema. Så det skal vi ut å kjøpe idag [:)]
Så skal vi ha pitapizza, og alle skal få lage sin egen pizza [:)]
Så skal jeg lage sjokoladehjertekake med rosa hjertestrø,
og så skal jeg prøve meg på gelèsnegler [;)]
Tror vi og skal prøve oss på flasketute peker på med gaveåpningen,
og så enter gjemmer vi godteposene, eller så fisker vi de.
Og så må vi prøve å finne på en annen lek eller to. Bir jo bare et
par timer....

Og så blir det jo familieselakap da. Og da er vi som regel 20 + [8D]
Vet ikke helt hva vi skal servere enda, men skal iallefall lage den
fine putekaka med tiara på [;)] Skal IKKE lage tiaraen, men bare
kjøper en i plastikk [;)]

Vi skal ha barnebursdag neste lørdag og familien på søndagen.

Vi blir sikkert 10 unger, jenter og gutter. Har kjøpt rosa tallerker og glass, tiara til jentene og blå partyhatter til guttene. godteposene er rosa til jenter og blå til guttene..

Duken er en rosa voksduk som jeg kjøpte på Åhlens, å så har jeg lagd vimpler av samme stoff som skal henge sammen med ballonger..

til mat blir det pizzaboller, gele i flere farger og hello kitty kake...

Her har vi nettopp hatt jenteselskap[:D] Amalie inviterte de andre i "4-årsgruppa" i barnehagen. De er opprinnelig 5 jenter - men idag var det ei som ikke kunne komme - så de var en søt gjeng på 4 jenter[:)]

Det ble pølser - etter ønske fra Amalie - og sjokoladekake. Ikke noe spesielt "tema" eller noe - tok ting litt på sparket. Etter spisetid gikk de litt opp på rommet - og i mens laget jeg en liten skattejakt. La snopeposene rett utfor døra og tok en hyssing rundt omkring i stua og opp trappa. Det var visst ganske kjekt å følge tråden og finne snopet. Etterpå spiste de litt snop. Hadde et par sangleker til slutt.

I følge de små var det visstnok en stor suksess[:)][:)] Og Amalie var stårlende fornøyd med alle de kjekke pakkene.

Familieselskap har vi ikke rukket enda - men vi skal slå sammen storøster og Amalie's dager. Håper vi skal få det til neste helg.

Den skattejakten hørtes smart ut Elimor - sånn skal vi ha også!! [:D]

Oj, kjenner jeg får litt dårlig samvittighet her nå[X(]
Vi har ikke hatt egne barnebursdager enda her vi, kanskje litt sent å begynne å planlegge det nå og[&:]

ORIGINAL: lakrisbåten

Vi har ikke hatt egne barnebursdager enda her vi, kanskje litt sent å begynne å planlegge det nå og[&:]

nei, da har det vel ikke vært savnet heller da? Vi har hatt barnebursdag for Johanna siden ettårsdagen, men så hadde jeg fått to venninner på svangerskapskurs som har døtre på Johannas alder da, så det var naturlig å feire sammen. August har ingen "venner" på sin alder, så han får ikke eget selskap i år

Vi skulle handle tallerkener etc idag, og da ble det ikke Dora, men Hello Kitty![:D] 

Den skattejakten med snor var smart Elimor, tror vi kopierer den her også.. er været bra, så blir det i hagen tenker jeg..

ORIGINAL: lakrisbåten

Jeg har heller ikke hatt barnebursdager for de to eldste før de begynte på skolen, det var ikke naturlig i den barnehagen som de gikk i - og det er slett ikke sikkert jeg hadde invitert til det selv om det ikke hadde vært for at det er flere som har gjordt det. Men når de bare er 5 jenter til sammen så er det jo overkommelig[:)]

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet!!

Back
Topp