4 åringen min..

mommsi

Flørter med forumet
Sluttet med bleie tidlig sommer. Hadde da endel uhell, men det gikk veldig bra. Da han startet i bhg etter ferien ble det mange uhell, men jeg tenkte da at det kanskje var for at det skjedde mye rundt han og leker som tok konsentrasjonen. Så gikk det en tid med lite uhell, typ ca 3 ganger i uken. Mens nå har han plutselig begynt å tisse og bæsje på seg igjen. Skjer hver dag i barnehagen. Noen som har vært borte i lignende? Virker ikke som han merker/bryr seg om at han har bæsjet på seg. Jeg har prøvd alt fra belønning, snakke om det, rose masse når han går på do, og vist at jeg har blitt skuffet.
Erfaringer? Råd om hva vi kan gjøre?

Hva er rutinene i barnehagen? Som barnehageansatt så ville jeg nok satt han på do til faste tider og av og til utenom også.

Hvis du tenker godt og nøye etter, kan det være noe han reagerer på som skjer rundt han?

So nevnt ovenfor her, ville jeg tatt en prat med barnehagen. Høres nesten ut som bhg ikke gjør en så god oppfølgings jobb?

Snakk med barnehagen og be de alle ha intensivt fullt fokus på han og dogåing et par uker.

Var han klar til å slutte? Du sier det har vært uhell siden han slutta med bleier. Min datter har hatt to uhell siden hu slutta på egen initiativ i august. Hu er også yngre. Barn utvikler musklene forskjellig, så ikke sikkert han kjenner det hele tiden.

Back
Topp