4 åring og mat

kdjac

Gift med forumet
noen som har tips/råd om hvordan man får en 4 åring til å spise??+
 
Jenta mi på 6 år har bestandig vært dårlig til å spise. Kjøpte vitamin bjørner til henne og etter hu begynte å ta dem fikk hun bedre matlyst, veit jo ikke sikkert om det var på grunn av dem hun ville ha mere mat, men tror det.
 
kjøpt de jeg også, men de er ikke ¨så populære.
liker bare de oransje
 
haha.... bare de oransje... et lite stabeis du har altså...det er jo samme smak på de...
typisk unger, finner på at de ikke liker osv...
 sønnen min han kan like en ting den ene dagen også neste dagen så sier han: Lika ikkje ditta i dag e...
men men... heldigvis e gutten min en som spise bra og mye forskjellig... men selvfølgelig så er matlysten varierende her også...
Eneste tipset e har til det e å aldri gi opp med å presentere nye matvarer, og ros henne mye når hun er flink å spise.... evt. gi henne belønning etter hun har spist bra med mat. er det noe hun liker spesielt godt kan det være en belønning, og kanskje la henne bestemme hva man skal ha til middag neste dag kan være en belønning...
Gi ikke opp ihvertfall....
 
ja han er en liten sta beis[:D]
he he
 
Min er grusom når det gjelder middager.. utrolig frustrende!!!
 
ja det er det
kan gå mange timer før de vil spise
 
Hi hi kom på en ting som funka da jeg hadde besøk av tante gutten min. Han var litt kresen når det kom til middager. Han var hekta på Kaptein sabeltann, da sa vi til han at vi skulle ha sånn mat kaptein sabeltann spiser, skal si han spiste middag den dagen. Men men det er jo ikke så lenge det går å lure dem på den måten.
 
he he
det var en periode han bare skulle ha kaptein sabeltann brød, fikk i seg noe da he he
men nå er den perioden over
 
Back
Topp